E-commerce w okresie największego sezonu zakupowego

1 910

Choć wielu z nas nie odczuło jeszcze świątecznej gorączki zakupowej, warto już teraz przyjrzeć się, czym konsumenci mogą zaskoczyć rynek e-commerce pod koniec 2016 roku. Na podstawie globalnych danych, PayPal już teraz przewiduje, że największa świąteczna transakcja dokonana przez urządzenie mobilne wyniesie ponad 64 tys. dolarów.

Rekordowe wyniki

 

Na kilka tygodni przed rozpoczęciem największego sezonu zakupowego, analitycy PayPal przewidują, że w tym roku e-commerce może osiągnąć rekordowe wyniki. W trakcie sezonu świątecznego, konsumenci będą dokonywać większej ilości zakupów, w tym również tych za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Zgodnie z szacunkami PayPal, największa transakcja mobilna podczas tegorocznego okresu świątecznego przekroczy kwotę 64 tys. dolarów. Wzrost popularności zakupów mobilnych jest przewidywany również w Polsce – zgodnie z raportem przygotowanym przez GfK na zlecenie PayPal, 60 proc. aktywnych użytkowników internetu już teraz wykorzystuje urządzenia mobilne do zakupów online.

Tylko w Cyfrowy Poniedziałek (w tym roku wypada on 28 listopada) PayPal oczekuje, że wartość transakcji przekroczy 25 tys. dolarów na sekundę. Porównując – standardowa wartość operacji konsumenckich w trakcie normalnych dni zakupowych, osiąga kwotę na poziomie 10,9 tys. dolarów na sekundę. Dodatkowo, tylko w zeszłoroczny Cyfrowy Poniedziałek został pobity rekord największej liczby transakcji dokonanych w systemie PayPal, kiedy to zostało przeprocesowane ponad 450 transakcji na sekundę.

Prezenty i charytatywność

 

Jak wynika z analizy, najpopularniejszymi kategoriami zakupowymi w trakcie sezonu świątecznego 2016 będą elektronika, odzież oraz akcesoria samochodowe. Ponadto, w grudniu 2016 roku, eksperci przewidują ponad 17 milionów transakcji P2P (pomiędzy indywidualnymi użytkownikami), szczególnie w kontekście zwracania kosztów prezentów kupionych grupowo, oraz przesyłania pieniędzy pomiędzy przyjaciółmi i rodziną.

Dodatkowo, biorąc pod uwagę rosnącą popularność e-darowizn, możemy się również spodziewać, że szczególnie interesujące rezultaty osiągną dotacje na cele charytatywne. Te dokonane w 2015 roku za pośrednictwem PayPal, wyniosły ponad 857 mln dolarów i zostały przekazane 250 tys. organizacji charytatywnych przez ponad 7 mln użytkowników na 183 rynkach. 45,8 mln dolarów zostało przekazane przez PayPal w ramach #GivingTuesday 2015, co równocześnie zostało ustanowione rekordem Guinnessa w kategorii największej liczby środków przekazanych na cele charytatywne w trakcie jednego dnia.

Komentarze
var __collector_config = { publisher: '62CD5834-C757-4F9F-A4EA-7451478E0D3C', };