Facebook 2014

2 826

Serwisy społecznościowe wciąż zmieniają się i ewoluują. Niektóre przemiany ułatwiają nam korzystanie z nich, a inne wręcz przeciwnie. W którą stronę podąży Facebook i jak będą wyglądały modyfikacje wprowadzone w 2014 roku?

Dla nikogo nie powinno być tajemnicą, że dla Facebook’a oprócz chęci spełniania oczekiwań użytkowników, celem jest pozyskiwanie coraz większych przychodów – co generuje nadchodzące zmiany.

Pierwszą metamorfozą będzie wprowadzenie reklamy wideo w aktualnościach. Oczywiście taką reklamę będzie można bardzo łatwo pominąć, przewijając posty dalej w dół, co spowoduje wyciszenie filmu. Jednak sam fakt samoodtwarzającej się reklamy wideo pewnie szybko stanie się irytujący dla użytkowników Facebook’a. Jeśli portal dalej pójdzie w tym kierunku może spowodować to opuszczenie tego medium społecznościowego przez użytkowników.  

Facebook zapowiedział również zmiany w algorytmie kanału newsów, co oznacza, że system sam będzie wybierał odpowiednie dla nas treści. Wprowadzenie tej innowacji może oznaczać, że na przykład publikowany przez nas post nie będzie widoczny dla wszystkich naszych znajomych bądź obserwujących, a to samo w sobie jest sprzeczne z ideą Facebook’a.

Nowością ma być również gazeta on-line, która ma zawierać informacje dostosowane do zainteresowań użytkownika. Na tej samej podstawie ma także działać tak zwana reklama stargetyzowana. Twórcy Facebook’a mają nadzieję, że dzięki wiadomościom na temat oczekiwań, będą w stanie publikować tylko te reklamy produktów, które faktycznie mogą mieć znaczenie dla użytkownika.

Największym problemem jest to, że dla większości osób Facebook jest przede wszystkim medium, dzięki którym kontaktują się ze swoimi znajomymi, a nie medium reklamowym. Czy takie zmiany spowodują znaczny spadek użytkowników oraz ich przejście do innych mediów społecznościowych, tych wolnych od reklam?

 

źródło: grupa365net 

Komentarze
var __collector_config = { publisher: '62CD5834-C757-4F9F-A4EA-7451478E0D3C', };