FinTech i m-commerce – czy to duet idealny?

2 434

Kanał mobilny z każdym rokiem coraz mocniej wkrada się do naszego codziennego życia, jak i do świata biznesu. Taką tendencję można dostrzec w niemal każdej branży – handlu, bankowości, transporcie czy w będącym ostatnio na fali FinTechu. Już dzisiaj polski rynek m-commerce szacunkowo jest wart ponad 2 mld zł. Z badań wynika, że około 25 proc. użytkowników smartfonów robi za ich pomocą zakupy. Rozwiązania mobilne się sprawdzają, a trend ten będzie dalej wzrastał ze szczególnym naciskiem na branżę finansową i narzędzia FinTechowe. W Polsce mamy już ponad 5 milionów aktywnych użytkowników bankowości mobilnej, a eksperci szacują, że tylko w ostatnim półroczu blisko 30 proc. pożyczek online zostało zaciągniętych za pośrednictwem urządzeń mobilnych .

Na chwilę obecną niemal 60 proc. Polaków posiada smartfony, a 21 proc. deklaruje posiadanie tabletów. Przy tym na telefon spogląda się mniej więcej 150 razy dziennie, a korzysta z niego średnio przez 2 godziny i 42 minuty w ciągu doby. Analizując wyżej wymienione dane można dojść do wniosku, że mobile stał się skutecznym  kanałem kontaktu z klientami i ma szansę na przebicie tradycyjnych kanałów, takich jak strony internetowe. Firmy pożyczkowe dostrzegły ten potencjał, dlatego przeniosły swoje działania również do obszaru m-commerce. Żeby jak najlepiej dostosować się do oczekiwań klientów oraz ich zmieniających się potrzeb, portale pożyczkowe tworzą  dopasowane strony mobilne, a także aplikacje dedykowane na urządzenia typu smart. Taka aplikacja nie zajmuje dużo pamięci, a jest przydatnym oraz łatwym w obsłudze narzędziem, gdy potrzebujemy wsparcia finansowego.

– Zastosowanie rozwiązań mobilnych w branży FinTech to wyjście naprzeciw oczekiwaniom konsumentów. Zainteresowanie szybkimi pożyczkami nieustannie rośnie i coraz więcej ludzi podpisuje nowe umowy. Zadaniem firm pożyczkowych jest optymalizacja całego procesu pry jednoczesnym zachowaniu odpowiednim norm bezpieczeństwa. Dzięki aplikacjom mobilnym z pewnością będzie można zauważyć dalsze postępy – komentuje Maciej Suwik z loando.pl.

Klientom podobają się nowe rozwiązania, dlatego oni coraz częściej decydują się na pożyczanie za pomocą smartfonów lub tabletów. Jest to szybkie, proste i przede wszystkim bezpieczne rozwiązanie dla każdego użytkownika urządzenia mobilnego. Transakcji można dokonać w dowolnym miejscu i o dowolnej porze. Z danych pozyczkaportal.pl wynika, że w ostatnim półroczu aż 24 proc. pożyczek online zostało zaciągniętych za pomocą smartfonu, natomiast 4 proc. przez tablet.

– Pożyczkodawcy zaczęli budować swoją przewagę opierając się na nowoczesnych technologiach. Tym samym stworzyli nie tylko alternatywę usługom bankowym, lecz zaproponowali nowe rozwiązania dla osób ceniących wygodę , bezpieczeństwo i szybkość obsługi. Przejście do kanału mobile to kolejne udogodnienie dla użytkowników, które jak widzimy, cieszy się dużą popularnością – dodaje Maciej Suwik.

W ciągu ostatniego roku portfel pożyczek pozabankowych zwiększył się i osiągnął wartość 5,1 mld zł. Tego rodzaju usługi stały się konkurencyjne dla banków, ponieważ oferowany serwis bardzo często jest błyskawiczny i przejrzysty. W porównaniu do 2014 roku wartość ta wzrosła o ponad 24 proc. Eksperci szacują, że mobilny kanał obsługi w kolejnych latach przyciągnie jeszcze więcej klientów, dzięki czemu tendencja wzrostowa się utrzyma. W świetle tych badań, firmy pożyczkowe okazują się być coraz bardziej skuteczne i stanowią alternatywę dla osób o nieco niższej zdolności kredytowej. 94 procent klientów przyznało, że pożyczanie pieniędzy w Internecie jest prostsze i szybsze, a oni w szczególności cenią natychmiastowy serwis.

::

Fot. Fotolia

Komentarze
var __collector_config = { publisher: '62CD5834-C757-4F9F-A4EA-7451478E0D3C', };