Firmowe fanpage niechciane przez połowę internautów

139

50 proc. polskich użytkowników internetu przyznaje, że nie żałowałoby, gdyby firmy zniknęły z Facebooka – wynika z badania Grupy On Board Think Kong. Jednocześnie aż 38 proc. uważa, że atrakcyjność Facebooka bez stron firmowych zmniejszyłaby się.

Facebook otworzył przed firmami wiele możliwości związanych z budowaniem wizerunku marki, opowiadaniem ciekawych historii, kontaktem z klientami przez tworzenie angażujących treści. Ale jak pokazuje badanie Grupy On Board Think Kong, firmy korzystają z tych możliwości w sposób, który zniechęca dużą część odbiorców.

Prowadzenie fanpage na Facebooku jest przez wiele firm uważane za aktywność równorzędną
z prowadzeniem www. Jednak wiele marek ma kłopoty z odnalezieniem sensownej drogi, jakiejś atrakcyjnej idei spajającej ich komunikację. Wyniki naszego badania są na to wg mnie najlepszym dowodem
– komentuje Norbert Kilen, Dyrektor Strategii agencji social media & content marketing Think Kong.  – Kluczowe jest znalezienie oryginalnej i ciekawej dla odbiorców narracji. W pewnym sensie zmiany wprowadzane przez Facebook będą to wymuszać. I w kontekście wyników naszego badania są z jednej strony korzystne dla użytkowników Facebooka, a z drugiej – motywujące dla firm do mądrzejszych działań.

fb

Użytkownicy internetu, niezależnie od wieku, podobnie oceniają atrakcyjność komunikacji firm na Facebooku. We wszystkich grupach wiekowych odpowiedzi kształtowały się podobnie. Różnice można dostrzec analizując wyniki ze względu na płeć. Co ciekawe to kobiety mniej tęskniłyby za firmowymi treściami na Facebooku.

Więcej informacji o komunikacji firm na Facebooku w artykule:

https://thinkkong.pl/polowa-uzytkownikow-nie-potrzebuje-firm-na-fb/

Badanie zostało przeprowadzone w lutym 2018 r. metodą CAWI na reprezentatywnej próbie 804 użytkowników internetu w Polsce. Za realizację badania była odpowiedzialna firma SW Research.

Komentarze
var __collector_config = { publisher: '62CD5834-C757-4F9F-A4EA-7451478E0D3C', };