Gemius wygrał IAB Europe Research Award

2 063

Gemius wygrał konkurs organizowany przez IAB Europe w kategorii badanie internetu (ang. audience research). Statuetkę przyznano za projekt nowej metodologii, dzięki której wydawcy mogą poznać swój całkowity zasięg ze wszystkich urządzeń (Behavioral Panel Synthesis, BPS)

Nagrody zostały przyznane podczas konferencji Interact, która odbyła się w Berlinie 20 maja. W finale Gemius konkurował z trzema firmami. W komisji konkursowej zasiadali eksperci od badań internetu: Nick Niddleston (ZenithOptimedia), Paul Hardcastle (Yahoo!), Ariane Längsfeld (Millward Brown), Paweł Kolenda (IAB Polska) i Tuncay Yavuz (IAB Turcja, OMD Turcja).

– To dla nas wielkie wyróżnienie. Szczególne, bo od europejskiej branży internetowej. Z jednej strony traktujemy tę prestiżową nagrodę jako docenienie naszej pracy. Z drugiej to dla nas motywacja, aby nie ustawać w działaniach – komentuje Attila Weisz, business development director odpowiedzialny za rozwój badania internetu w Gemiusie. – Pomiar internetu to jeden z filarów naszej działalności, który wymaga ogromnych nakładów pracy, nieustannej analizy trendów i elastyczności. Wygrany projekt to tylko jedna ze zmian, którą wprowadzamy w naszej ofercie, aby wyjść naprzeciw potrzebom klientów. Dzięki IAB Europe Research Award z jeszcze większą energią zaangażujemy się w ich realizację – zapowiada Attila Weisz.

Na czym polega BPS?

Emil Pawłowski, dyrektor ds. metodologii w Gemiusie, tłumaczy na czym polega BPS: – Zarówno na komputerach PC, jak również urządzeniach mobilnych, Gemius mierzy aktywność reprezentatywnej próby internautów, którzy zgodzili się wziąć udział w badaniu i wypełnili specjalną ankietę badawczą. Model BPS, a więc syntezy behawioralnej, łączy ze sobą użytkowników z różnych urządzeń, umożliwiając policzenie łącznego zasięgu stron WWW biorących udział w badaniu – mówi Pawłowski i dodaje, że do odpowiedzi na pytanie o to, którzy użytkownicy z różnych urządzeń powinni zostać ze sobą połączeni, wykorzystywany jest panel kalibracyjny. – Jest to grupa użytkowników, których aktywność w internecie Gemius mierzy na wszystkich używanych przez nich urządzeniach. Na podstawie ich cech społeczno-demograficznych i aktywności w internecie możliwe jest zbudowanie modelu opartego o nowoczesne metody sztucznej inteligencji oraz prognoza, którzy użytkownicy powinni zostać ze sobą połączeni – podsumowuje Emil Pawłowski.

Piotr Ejdys, prezes Gemiusa na świat podkreśla, że wygrana w konkursie IAB Europe to kolejny dowód na to, jak dynamicznie firma rozwija ofertę i zwiększa zasięg oddziaływania. – W maju 2014 roku rozszerzyliśmy zakres działań o analizę ruchu w sieci z poszczególnych urządzeń (ang. multiplatform). Rozwiązanie wdrożono już w 10 krajach, w tym w Danii, Belgii i Turcji. W kwietniu tego roku wprowadziliśmy nową jakość do badania internetu, czyli nagrodzoną właśnie przez IAB Europe metodologię bazującą na syntezie behawioralnej – mówi Ejdys.

Plany Gemiusa

W zeszłym roku Gemius wygrał przetarg na badanie internetu w Belgii i Luksemburgu. Firma została też po raz kolejny wybrana oficjalnym dostawcą danych o ruchu w sieci w Czechach. I mimo, że w tym roku Gemius przegrał przetarg w Danii, Gemius nie ustaje w działaniach i m.in. szykuje rewolucję na polskim rynku. W lipcu w Polsce klienci otrzymają dzienne dane o oglądalności stron WWW. Firma nawiązała też współpracę z czołowymi spółkami badawczymi, tj. Nielsen i Millward Brown. Wspólnie pracują nad połączeniem badań internetu, telewizji, radia i prasy w jednolitą bazę multimedialnych danych.

Przeczytaj wywiad z Emilem Pawłowskim dla BRIEF, w którym opowiada szczegółowo o nowym projekcie.

Komentarze
var __collector_config = { publisher: '62CD5834-C757-4F9F-A4EA-7451478E0D3C', };