...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

„HR pod lupą” – ludzie inwestycją współczesnego biznesu

Dział HR... Czy potrzebny jest twojej firmie? Jaką funkcję pełnią HR-owcy? W którym momencie warto pomyśleć o tym, by zatrudnić specjalistów? Z odpowiedziami na te pytanie przychodzi pierwszy program telewizyjny „HR pod lupą” , w ramach jesiennej ramówki na kanale Słodki Live. Prowadzącą będzie Dominika Maciołek – prezeska zarządu Maciołek&Wspólnicy, trener biznesu i menedżer z ponad 13-letnim doświadczeniem w branży szkoleniowej i doradczej.

Dwie strony HR-u

Program skierowany jest przede wszystkim do tych, którzy uznają człowieka i zasoby ludzkie za najważniejszy element firmy, w który warto inwestować, jednocześnie dbając o niego i stawiając na jego rozwój. „HR pod lupą” będzie z jednej – „twardej”strony pokazywał HR przez pryzmat liczb. Zgodnie ze strategią, każda złotówka zainwestowała w kapitał ludzki powinna zwrócić się, ponieważ praca człowieka sama w sobie jest już lokatą. Druga strona HR-u jest „miękka”, tzn. skupiająca się na rozwoju i dbająca o atmosferę w pracy oraz dobrą komunikację.

HR pod lupą”

Stałym punktem programu będzie rozmowa z ekspertami. Głos zabierze różnorodne grono gości na antenie, m.in. HR-owcy, HR biznes partnerzy, organizacje określające standardy i trendy w branży. We wrześniu zostaną poruszone tematy: rekrutacji, employer branding, zmian pokoleniowych, zespołów wielopokoleniowych, czy rynku pracownika. W październiku prowadząca program wskaże sposoby na mierzenie, badanie, liczenie i optymalizowanie efektywności procesów personalnych, a w listopadzie omówi HR-owe tabu, coaching, ocenę efektywności projektów szkoleniowych, a także modele do budowania szkoleń efektywnych biznesowo. Natomiast w grudniu przedstawione zostaną narzędzia dla HR, przegląd firm wspierających i optymalizujących od strony technologicznej oraz spectrum rozwiązań na polskim rynku.

Partnerzy strategiczni – wspierają nas eksperci z różnych branż

Program „HR pod lupą” tworzą eksperci dla ekspertów. Brief.pl  Marka, która inspiruje biznes. Przedstawia trendy branżowe oraz nowości z zakresu marketingu i reklamy. Kopalnia ciekawych artykułów eksperckich. www.brief.p HR Polska.pl Portal branżowy o największym zasięgu. Centrum najnowszych wydarzeń HR, publikacji, artykułów branżowych, recenzji książek, praktycznych narzędzi, ważnych informacji prawnych oraz prezentacji ofert pracy. https://hrpolska.pl/ Centrum Finansowe Partner Polska, niezależna spółka doradztwa finansowego. Przykład organizacji, która dostrzega zależność między HR-em w liczbach, a aspektem związanym z potencjałem człowieka od strony strategicznej. Na co dzień zespół CFP wspiera biznes poprzez optymalizację kosztów operacji finansowych . Prezes Zarządu CFP Grzegorz Tepling od wielu lat  stosuje nowe rozwiązania w zakresie HR, podąża za zmieniającymi się trendami, łączy dbałość o pracownika z najlepszymi wynikami w organizacji. Budując sieć sprzedaży, wdraża najnowocześniejsze rozwiązania w zakresie employer brandingu. www.cfpartner.pl DISC D3 – narzędzie cenione i często wykorzystywane przez HR DISC Personality Assessment to test kompetencji online, który bada styl komunikacji, poziom decyzyjności, poziom analitycznego myślenia, samodzielność, reakcję na zmianę, odporność na stres, umiejętność organizacji pracy, wartości wnoszone do zespołu, POZIOM KOMPETENCJI LIDERSKICH i indywidualny styl sprzedaży. Easy Law Kancelaria radcy prawnego to zespół ekspertów nie tylko w obszarze prawa, ale również partnerów i doradców w biznesie. http://www.easylaw.com.pl/

Księgarnia HR-owca”

Każdy odcinek „HR pod lupą” będzie kończył się „Księgarnią HR-owca”. W tym nieodzownym elemencie programu, prezentowane będą w profesjonalny sposób 2-3 nowe, świeże i ciekawe publikacje, artykuły, książki, a także raporty, badania i inne pozycje. W związku z tym, poszukujemy partnerów wydawniczych do tej sekcji. Naszą ideą jest popularyzowanie nowości wydawniczych i trendów branżowych.

Gdzie można obejrzeć program „HR pod lupą”?

Strona internetowa firmy GenWhy → https://genwhy.pl/ Kanał na YouTubie „Trener po godzinach” → https://www.youtube.com/channel/UCUfrHHV-axMuk3lplsfRUrw Kanał na YouTubie Tomasz Słodki Live → https://www.youtube.com/channel/UCXGuW4dDlT_pO8RHjMPOPKw Zapraszamy na pierwszy odcinek programu „HR pod lupą”. Tomasz Słodki: Mija rocznica naszej współpracy na kanale Slodki Live. Temat HR to twoja nowość emitowana na naszej antenie. Dominika Maciołek: Do tej pory prezentowałam tematy sprzedażowe, związane z efektywnością organizacji zarządzania, z punktu widzenia szefa, czy menedżera. Teraz chcę realizować właśnie treści HR-owe, bo mam wrażenie, że jest ich mało. T.S.: Skąd pomysł na taką problematykę? D.M.: Od 13 lat obserwuję pracę HR-owca od kuchni, wspierając ich w ocenach pracowniczych , procesach rekrutacyjnych, a przede wszystkich działaniach szkoleniowych i rozwojowych. Często praca HR-owca jest nierozumiana przez menedżerów, ale czasami to oni sami nie potrafią sprzedać tego, co robią w swojej organizacji. Tym samym, nie są w stanie przedstawić szefowi i zarządowi, w jaki sposób ich praca przekłada się na cele strategiczne spółki, przekładając swoją pracę na konkretne liczby, wskaźniki i zyski. W moim programie chcę pokazać wszystkie procesy HR-owe i wziąć HR pod lupę. Tematyka jest rozległa kompetencyjnie, ale postaram się przedstawić najważniejsze aspekty. T.S.: Jaki według ciebie jest nowoczesny dział HR? D.M.: To taki, który jest partnerem zarządu i jego ciałem doradczym, wiążącym swoje działania z celami strategicznymi, czy biznesowymi. Przede wszystkim to dział, który jest zawsze o krok do przodu, rozumiejąc trendy między-rynkowe i rynek pracownika,. Nowoczesny dział HR widzi to, co zmienia się na zewnątrz i w oparciu o trendy, symptomy – optymalizuje politykę personalną, jednocześnie dostosowując nie do tego, co jest dziś, ale co będzie jutro. T.S.: Skąd zarząd wie, kiedy i w jaki sposób zbudować dział HR od podstaw? D.M.: Niestety zarząd nie zawsze orientuje się, dlatego trzeba mu wskazać odpowiedni moment, w którym warto budować profesjonalny dział HR. Kiedyś było tak, że dział personalny zajmował się kadrami, rekrutacją, wnioskami urlopowymi, czy zwolnieniami lekarskimi itd.. To się zmieniło. W tym momencie jest dział twardy i miękki. Pod względem rangi, najwyższy stopień zajmuje HR Business Partner. Dziś dział HR to przede wszystkim partner, motywujący menedżerów, by wspierali i angażowali się w procesy HR-owe, których HR-owcy nie są w stanie wykonać, a jedynie zaprojektować, ułożyć komunikacyjnie, czy przygotować procedury. Zdecydowanie HR-owcy potrzebują wsparcia menedżerów, co jest największym wyzwaniem. To właśnie kierownicy mają największy wpływ na mobilizację pracowników, chociaż to dział HR musi dostarczyć potrzebną wiedzę, umiejętności, narzędzia i procesy. Ich klientem wewnętrznym są wszyscy pracownicy , zaczynając od zarządu, a kończąc na osobie sprzątającej pomieszczenia biurowe, tym samym troszczą się o wszystkich ludzi pracujących w danej organizacji. T.S: Kto będzie gościem programu? D.M.: Do programu będę zapraszała praktyków, którzy przede wszystkim budowali procesy HR-owe od podstaw, a więc znają i rozumieją je. W programie wystąpią osoby, który nie od dziś zajmują się rekrutacją, dzięki czemu opowiedzą jak ten proces zmienił się na przestrzeni lat i jak aktualnie wygląda rynek pracownika. Omówię również zagadnienia związane z employer branding, czyli jak budować wizerunek pracodawcy, przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii. Pokażę także przykłady liderów, którzy wdrożyli u siebie rozwiązania HR-owe, dzięki którym dostrzegają zwrot inwestycji w strategię zarządzania zasobami ludzkimi. Przedstawię różne narzędzia HR-owe oraz dotknę tematu HR-owe tabu, tj. coachingu, aby pomóc firmom w doborze odpowiedniego partnera biznesowego. Poruszę kwestię efektywności biznesowej szkoleń. Zapraszam wszystkich HR-owców do współpracy, by mogli podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem. https://www.youtube.com/watch?v=RIczc84ZQns&t=6s autor : Dominika Maciołek redakcja : Dagmara Nazifi  Maciołek i Wspólnicy sp.z.o.o.

Edukatorka pokolenia Milenium i właścicielka firmy szkoleniowej GENWHY Jako trener biznesu już ponad 14 lat odkrywa potencjały zespołów i pracowników. Rocznie realizuje ponad 1200 godzin szkoleniowych, przeszkoliła ponad 70 % firm z listy 500 i zaprojektowała ponad 76 kompleksowych programów rozwojowych. W pracy Eksperta HR identyfikuje zmieniające się trendy na rynku pracy, tworzy ranking DREAM EMPLOYER . W ramach pracy w fundacji WHYGENERATION inspiruje, pomaga i szkoli wszystkie strony rynku pracy, wierzy w to, że w różnorodności pokoleniowej tkwi siła firm i przedsiębiorstw.

Dominika Maciołek