INSIDE TRENDS, czyli dwa dni konferencji poświęcone największym globalnym trendom w biznesie

45

W dniach 18–19 października w Centrum Praskim Koneser w Warszawie odbyła się międzynarodowa konferencja Business Insider INSIDE TRENDS. 80 prelegentów i około 1400 uczestników spotkało się na prelekcjach i warsztatach poświęconych trzem kluczowym trendom: FinTech, Business 4.0 i LifeScience.

Podczas wydarzenia uczestnicy dowiedzieli się, jakie są najnowsze trendy, które będą kształtować rynki w przyszłości oraz jak pod wpływem nowych technologii zmieni się bankowość, świat finansów, przemysł i życie człowieka. Mogli posłuchać wykładów i prezentacji ekspertów będących autorytetami w dziedzinach fintech, life science oraz digital business, ale także wziąć udział w zamkniętych warsztatach i debatach z prelegentami.

Jesteśmy ogromnie dumni z tego, jaką popularnością cieszyła się nasza konferencja, mieliśmy ponad 1400 gości! I możemy już oficjalnie ogłosić: za rok odbędzie się druga edycja konferencji Inside Trends – mówi Martyna Majchrzak, Group Digital Publishing Manager Ringier Axel Springer Polska.

Pierwszy dzień konferencji otworzyło wystąpienie “Buliding digital value brick by brick”  Larsa Silberbauera, podczas którego opowiedział, jak LEGO stało się najbardziej popularnym brandem na świecie na YouTube. Na otwarcie drugiego dnia wystąpił światowej sławy haker — Kevin Mitnick z prezentacją na temat działania ataków hakerskich i zasad bezpieczeństwa w firmach. Wydarzenie odbywało się jednocześnie na trzech scenach poświęconych konkretnym trendom: FinTech, Business 4.0 oraz LifeScience.

Na scenie FinTech wystąpił m.in. Karol Sadaj (Revolut) z prezentacją dotyczącą wpływu fintech na tradycyjny sektor bankowy. Michał Protasiuk (Google) przeanalizował procesy zakupowe w e-commerce, a Arkadiusz Wójcik (Samsung) zaprezentował rolę otwartego ekosystemu w rozwiązaniach mobilnych w biznesie. Ponadto na scenie gościli również Michał Pawlik (SMEO), Gabor Berta (NETRISK), Witold Jaworski (YU!) czy Alexander Koppel (Riddle &Code).

Na scenie Business 4.0 Toni Cheng (Alibaba Cloud DAH) przedstawił wpływ Big Data i sztucznej inteligencji na rozwój platformy Alibaba. Odbyła się debata szefów fundacji Digital Switzerland, Digital Poland oraz Digital Serbia na temat wyścigu gospodarczego pomiędzy USA, Chinami i Europą. Ponadto swoje wystąpienia na tej scenie mieli Andreas Gall (Red Bull), Felix Oberholzer-Gee (Harvard Business School), Jonathan Lewis Jones (Publicis Media), Ross Sleight (SOMO Global), Atanas Raykow (Viber) oraz Tomasz Niebylski (SAP Polska).

Na scenie LifeScience wystąpili m.in. Pamela Spence (EY), Simon Mayr (Borussia Dortmund) i Dorota Osiecka (Colliers Intenrational). W swojej prezentacji Jonathan Carrier (Aeromobil) opowiedział o latających samochodach i możliwościach transportu w przyszłości. Anja Rubik (modelka, aktywistka) udowodniła, że dzięki popularności można tworzyć wielkie rzeczy i edukować młodzież. Na scenie pojawiła się również Michela Magas (Music Tech Fest), która pokazała, że niepełnosprawność nie ogranicza nikogo w drodze do sukcesu i stania się specjalistą w swojej dziedzinie oraz Kristina Tsvetanowa (BITLAB), której firma stworzyła pierwszy na świecie tablet dla osób niewidomych i niedowidzących.

To były dwa dni potężnej dawki wiedzy i kontaktów z ludźmi, którzy realnie wpływają na to, jak zmienia się świat. Mieliśmy do czynienia z tym, czego zawsze brakuje mi na wielu konferencjach tego typu, czyli praktyczna wiedza i przepis na sukces w biznesie — mówi Łukasz Grass, redaktor naczelny Business Insider Polska — Od początku wiedziałem, że INSIDE TRENDS będzie jedną z największych imprez w regionie CEE, na której padnie wiele cennych stwierdzeń. W czasie jej trwania zdałem sobie sprawę, że ilość i jakość informacji przekazana naszym gościom przez speakerów, sklasyfikowało tę konferencję jako najważniejsze biznesowe wydarzenie tej jesieni Myślę, że większość firm oraz osób będących na INSIDE TRENDS podpisałoby się pod stwierdzeniem Micheli Magas, że zadaniem współczesnych firm nie jest przewidywanie przyszłości, ale jej tworzenie i wymyślanie – mówi naczelny Business Insider.

Jakie są najważniejsze wnioski po konferencji?

  • Liderzy, którzy chcą osiągnąć sukces, powinni czerpać informacje i łączyć wiele branż jednocześnie. Do tego muszą mieć zaufanie do swojego zespołu.
  • Social media nie są już dodatkiem do strategii marketingowej firmy. Poprzez wykorzystanie blockchain oraz BIG DATA, stają się jej kołem napędowym.
  • W dobie tak szybkiego postępu techniki nie można tylko patrzeć na zachodnie wzory (UK czy USA). Jednym z najszybciej rozwijających się rynków w dziedzinie IoT oraz AI są Chiny.
  • Coraz więcej dziedzin m.in. finanse, medycyna korzysta z narzędzi AI.
  • Fintechy całkowicie nie zastąpią tradycyjnych banków, jednak te ostatnie będą musiały zmienić sposób dotarcia do klienta i zacząć coraz mocniej współpracować z platformami finansowymi funkcjonującymi online.
  • IV rewolucja przemysłowa stała się faktem.
  • Jesteśmy narażeni na coraz więcej ataków ze strony cyberprzestępców. Bezpieczeństwo firmy powinno być jednym z priorytetów w zarządzaniu.
  • Współczesna medycyna, dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii daje nadzieję ludziom, którzy do tej pory, przez swoje schorzenia, czy ograniczenia, nie byli w stanie normalnie funkcjonować.

 

Partner Główny: Alior Bank

Partner Sceny Life Science: Bayer; Partner Wspierający: Colliers International

Partner Sceny Fitech: Samsung

Partnerzy Sceny Business 4.0: Publicis Media i SAP; Partner Wspierający: PWC

Patroni medialni: Polish Market, WNP.pl, Rynek Zdrowia, Biotechnologia.pl, Brief.pl, Harvard Business Review Polska, Warsaw Business Journal, INNPoland.pl, Wirtualnemedia.pl, Nowy Przemysł, portalspozywczy.pl.

Partnerzy: Teraz Polska, IAB Polska, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego, Enterprise Forum Poland, Akademia Leona Koźmińskiego, Izba Gospodarki Elektronicznej, Polish Business Society, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju

Komentarze
var __collector_config = { publisher: '62CD5834-C757-4F9F-A4EA-7451478E0D3C', };