7 sposobów na to, aby Twoja firma była bardziej autentyczna w social media

2 230

Autentyczności nie możemy zmierzyć. Nie dodamy jej do rozliczeń kwartalnych czy do przychodów brutto swojej firmy. Jest ona jednak bardzo ważnym czynnikiem, dzięki którym grupa docelowa będzie trzymać się Twojej marki bądź też nie. Jak zatem sprawić, aby brand był bardziej autentyczny w komunikacji za pośrednictwem social mediów? Podpowiadamy 7 sprawdzonych sposobów.

1. Udostępniaj więcej zdjęć

Wiele osób chciałoby wiedzieć to jest być bezpośrednio związanym z daną marką. Wiadomo, że żadna osoba nie może utożsamić się z brandem, ale za to może zajrzeć do jej środka od tak zwanej kuchni. Udostępniając zdjęcie pokazujące pracowników biura podczas obiadu czy choćby nawet kryzysowego spotkania podkreślasz autentyczność marki. Ważna jest tu szczerość w przekazywanych materiałów wizualnych, tak aby nie wyglądały jak ściągnięte z fotograficznego stocka. Czasami zdjęcie rozlanej kawy na stercie biurowych dokumentów wywołuje więcej pozytywnych komentarzy niż niejeden konkurs.

2. Przedstaw swoich pracowników

Jeśli chcesz pokazać szerszy obraz swojej firmy, możesz pokusić się o przedstawienie sylwetek swoich pracowników. Nie muszą muszą być to ci najwyżsi szczeblem – dyrektorzy czy kierownicy – oczywiście wskazuje to na rangę marki, jednak pokazywanie tych dopiero wspinających się po drabinie, bądź nowo zatrudnionych zwiększa poziom przychylności. Pochwal się jakie osobowości należą do Twojego przedsiębiorstwa, pochwal ich, a ludzie zrobią to samo!

3. Pisz tak, jakby był to Twój prywatny profil

Pisząc facebookowe posty na firmowym profilu starasz się, aby wszystkie przekazywane informacje były zgodne ze strategią marki. Starasz się, aby treści były odpowiednie z targetem, a wall nie był zaśmiecany nieistotnymi newsami czy nieadekwatnymi zdjęciami. Jednakże czasami może być to odebrane jako bardzo odległe, a co gorsza wyniosłe. Dlatego warto wprowadzić do swoich kanałów społecznościowych nieco… człowieczeństwa i zacząć pisać w taki sposób, jaki się to robi na własnym profilu. Pozwól sobie od czasu do czasu na swobodny oddech, dodaj coś od siebie i pokaż, że po drugiej stronie też jest człowiek!

4. Wrzucaj posty w czasie rzeczywistym

Choć dzisiejsze social media dają wiele możliwości w kontekście planowania udostępnianych treści, warto zastanowić się, czy nie warto być nieco bardziej spontanicznym. Czasami wprowadzanie do swojej pracy zbyt dużej ilości rutyny może spowodować wyłączenie kreatywności. Aby temu zapobiec udostępniaj posty w czasie rzeczywistym – reaguj na treści umieszczane przez innych, zamieszczaj zdjęcia z bieżącej lokalizacji, podziel się wydarzeniem w którym uczestniczysz.

5. Prowadź konwersacje

Nie ma nic bardziej autentycznego niż rozmowa. Niestety będąc właścicielem firmy, bądź jej przedstawicielem nie masz możliwości spotkać się każdym odbiorcą i porozmawiać z nim twarzą w twarz. Media społecznościowe jednak pomagają utrzymywać ten kontakt i dają okazję do prowadzenia rozmów. Obserwuj uważnie nowe komentarze i odpowiadaj na nie. Zwróć uwagę również na prywatne wiadomości, tym bardziej, że na Facebooku pojawił się wskaźnik odpowiedzi. Angażując się w dyskusje rób to w sposób naturalny, dzięki temu Twoi odbiorcy będą w stanie zbudować osobistą relację z marką.

6. Unikaj stereotypowych odpowiedzi

Wiele firm korzysta z możliwości ustawienia automatycznej odpowiedzi, aby prowadzenie kanałów społecznościowych było dla nich łatwiejsze. Może to być szablon w stylu: „Dziękujemy za komentarz. Prosimy o wypełnienie formularza kontaktowego bądź skontaktowanie się z naszym działem obsługi klienta”. Oczywiście, jest to bardzo wygodne, ale także niedbałe. Jeśli chcesz, aby Twoja marka była autentyczna pozbądź się automatycznych wiadomości i pisz własne odpowiedzi na każde zadane pytanie.

7. Wyrażaj opinię

I choć to grząski grunt, to w definicji opinii zawarty jest subiektywizm, dlatego też nie każdy musi się z nią zgodzić i trzeba być na to przygotowanym. Jeżeli jednak zdecydujesz się na taki krok pamiętaj o konsekwencji. Może Twoja firma zdecyduje się chronić dzikie zwierzęta,aby nie zabijać ich ze względu na futra? Z pewnością znajdą się tacy, którzy nie zadowolą się syntetykami, ale prawdopodobnie uszanują Twoją opinię w tej kwestii.

::

Sprawdź też, co może wydarzyć się w mediach społecznościowych zaledwie w minutę!

::

Żródła: adweek.com; socialmediaweek.org

Może ci się spodobać również Więcej od autora

Komentarze

var __collector_config = { publisher: '62CD5834-C757-4F9F-A4EA-7451478E0D3C', };