...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Cel: zwiększenie oglądalności – case study

Jesienią 2012 roku AXN przygotował wieczorne pasmo „Filmowe wieczory”. W każdy weekend na kanale AXN pojawiały się najlepsze produkcje ostatnich lat. Nowość w ramówce wspierane było zintegrowaną kampanią reklamową „Nowa kolekcja na jesień”, która została nominowana w konkursie PromaxBDA

Opis kampanii:

Jesienią 2012 roku AXN przygotował wieczorne pasmo „Filmowe wieczory”. W każdy weekend na kanale AXN pojawiały się najlepsze produkcje ostatnich lat. Nowość w ramówce wspierane było zintegrowaną kampanią reklamową „Nowa kolekcja na jesień”, obejmującą działania w takich kanałach komunikacji, jak telewizja, internet, radio, PR, prasa i outdoor. Kampania rozpoczęła się we wrześniu i trwała do końca listopada.

Aktywności dodatkowe:

W ramach kampanii AXN przygotował konkurs skierowany do obecnych i potencjalnych widzów kanału. Nadrzędnym celem akcji było zwiększenie oglądalności AXN. Nagrodami w konkursie były: Mazda 3 – AXN Special Editio, zestawy kina domowego Sony, telewizory LCD, a także samochody na weekend i zestawy DVD. Aby wziąć udział w konkursie, widzowie musieli śledzić antenę AXN oraz wykazać się kreatywnością, poczuciem humoru oraz oryginalnością.

Spoty informujące o konkursie emitowane były na kanale AXN. Komunikacja odbywała się dwuetapowo. Na początku bloku promocyjnego pojawiał się teaser informujący o konkursie, na końcu tej samej przerwy reklamowej, pojawiał się spot właściwy, ze wskazaniem specjalnego kodu, który wysłany SMS-em pozwalał uczestnikowi dołączyć do konkursu. Aby wziąć udział w zabawie, należało wysłać SMS i zalogować się w serwisie www.axn.pl, gdzie znajdował się specjalnie przygotowany komiks z pustymi dymkami. Uczestnicy konkursu mieli za zadanie uzupełnić komiks wykazując się kreatywnością, poczuciem humoru oraz oryginalnością.

Ewaluacja kampanii „Nowa kolekcja na jesień”

Kampania „Nowa kolekcja na jesień” została przeprowadzona w trzech krajach: w Polsce, Rumunii oraz na Węgrzech. Objęła działania ATL, BTL oraz PR.

Wyniki kampanii przeprowadzonej w Polsce:

  • Ponad 4,5 tys. zgłoszeń do konkursu
  • Ponad 431 GRP wygenerowanych przez konkurs
  • Ponad dwa razy większa liczba odsłon www.axn.pl
  • Best practise – doskonała kooperacja z Mazdą

Zintegrowana, jesienna kampania AXN Central Europe promująca nowe weekendowe pasmo filmowe oraz serialowe nowości została nominowana w konkursie stowarzyszenia PromaxBDA           w kategorii Holiday/Seasonal/Special Event Program Campaign Using Multiple Media. Jury konkursu organizowanego przez PromaxBDA – największą międzynarodową organizację skupiającą ludzi telewizji – doceniło ideę oraz sposób realizacji kampanii. Rywalami kanału AXN są m.in. Universal, CNN oraz NBC. Wyniki konkursu poznamy na gali w Los Angeles już 20 czerwca br.

Spoty informujące o konkursie :

Jeden ze spotów promujący kampanię „Nowa kolekcja na jesień”:

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF