...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Jak stworzyć wyjątkowe CV?

Napisanie dobrego CV jest niewątpliwie jednym z ważniejszych etapów poszukiwania pracy. Choć od pewnego czasu można zauważyć w tym względzie znaczną poprawę, to jednak właściwie wszystkie aplikacje opierają się na podobnym szablonie. Co zrobić, by wyróżnić się z tłumu i zwrócić na siebie uwagę pracodawcy?

Niewątpliwie trzeba wykazać się inwencją i wyjść poza utarty schemat. Doskonałym pomysłem są życiorysy interaktywne. Dzięki nim bowiem potencjalny pracownik może zaprezentować zarówno swoją kreatywność, jak i umiejętności. Tym sposobem w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej kandydat ma dowody na poparcie wpisanych do CV zdolności. Dodatkowo, ten typ aplikacji o prace pozwala zaprezentować nie tylko osiągnięcia zawodowe, ale również niepowtarzalną osobowość potencjalnego pracownika.

Jednym z bardziej inspirujących pomysłów jest CV stworzone przez grafika Robby’ego Lenoardi. Artysta prezentuje swoją historię zawodową w formie podobnej do popularnej gry komputerowej Mario.

Screen Robby Leonardi

Nie trzeba jednak posiadać wiedzy z zakresu programowania, by w ciekawy sposób przedstawić siebie. Łatwo replikowalnym pomysłem wykazał się David Crandall. Zamieścił w sieci pokaz slajdów pod hasłem „My ANTI-Resume Manifesto”, w którym odrzucił tradycyjne metody prezentacji swojego doświadczenia i osobowości. Philippe Dubost na stronie www.phildub.com przedstawił siebie w formie „produktu”, a szata graficzna witryny do złudzenia przypomina portal Amazon.

Screen David Crandall

Tworząc interaktywne CV należy jednak pamiętać o podstawowych zasadach pisania życiorysu. Należy wyszczególnić najważniejsze informacje, tak by CV było przejrzyste. Chociaż łatwo jest wpaść w pułapkę przerostu formy nad treścią, warto zaryzykować i przedstawić się inaczej niż wszyscy.

Przeczytaj również:

CV kandydatów coraz lepsze

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF