...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Najpopularniejsze spoty ubiegłego tygodnia

W tygodniu 30 maja − 5 czerwca 2016 najczęściej emitowanym spotem w polskim internecie była kreacja stacji telewizyjnej FOX, promująca serial Outcast. Które jeszcze kampanie wideo online cieszyły się największym zainteresowaniem? O tym Marta Sułkiewicz, ekspert od reklamy online w Gemiusie.

Jedynka w naszym zestawieniu to bardzo ciekawa kampania stacji telewizyjnej FOX, która promowała premierę serialu Outcast. Promocja była skoncentrowana na portalu YouTube i dotarła do 2,5 mln użytkowników, osiągając prawie 8 mln odsłon. Co prawda pierwsza emisja spotu miała miejsce 30 maja, ale skoncentrowana była na sobocie, 4 czerwca. To bardzo ciekawy przypadek i kolejny przykład intensywnej jednodniówki na YouTube’ie, która pozwala osiągnąć bardzo duży zasięg. W ostatnim czasie mieliśmy okazję obserwować podobne przykłady, chociażby kampanię Huawei z Robertem Lewandowskim z 4 maja. Warto dodać, że stacje telewizyjne coraz częściej sięgają do kampanii jednodniowych i wykorzystują YouTube’a i Facebooka np. Discovery Channel z Operacją LOT oraz TVN z wiosenną ramówką.

Drugie miejsce w naszym zestawieniu zajmuje spot “True Tunisia”, promujący turystykę w Tunezji na YouTube’ie, Facebooku, WP i Onecie ─ 1,65 mln real users, 3 mln rozpoczętych emisji. To kolejny znak, że zbliżają się wakacje ─ w poprzednich tygodniach obserwowaliśmy kampanie biura podróży Rainbow czy Trivago. Interesujące jest to, jak Tunezja próbuje odbudować swój ruch turystyczny po tym, gdy ten region zaczął być traktowany jako niebezpieczny kierunek podróży. Jak widać Tunezja postanowiła zainwestować w dużą kampanię wizerunkową i przyciągnąć turystów z Europy. Jestem ciekawa czy pięknym filmem uda się odbudować zaufanie do regionu.

Kampania Skody, choć wystartowała już w maju, to bardzo duży zasięg osiągnęła 1 czerwca w Dzień Dziecka ─ na Grupie WP, Facebooku, YouTube’ie i Interii ─ w sumie przez cały tydzień dotarła do 1,64 mln real users. Nic dziwnego, bo spot „Najmłodsi testują nowe pokolenie Skody” jest idealny do promowania właśnie tego dnia. 1 czerwca mogliśmy obserwować również inne kreacje, które były wyjątkowo intensywnie promowane, np. sieci McDonald’s oraz czekoladek Wedel.

Poniżej pełne zestawienie najpopularniejszych wideo w sieci w ubiegłym tygodniu.

gemius online 30 maja 5 czerwca

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF