Personalizacja marketingu w kampanii dla PZU

2 737

PZU w kampanii OFE wykorzystało spersonalizowany video marketing. Zaskakujący dla odbiorcy przekaz opierał się na wysłaniu klientom e-maila z intrygującym tytułem „Panie Adamie, przygotowaliśmy film z informacją o stanie Pana konta w OFE PZU”. Po przejściu na landing page i kliknięciu play, lektor witał każdego widza personalnym ”Dzień dobry”.

Następnym krokiem w zbudowaniu angażującego przekazu było zaprezentowanie faktycznych danych konsumenta, w tym: kwoty wpłaconych składek, czasu współpracy z PZU, czy sumy zebranych oszczędności. Wykorzystanie niestandardowej, mocno spersonalizowanej formy przekazu zwiększyło stopień oddziaływania na odbiorców i przyspieszyło proces zainteresowania treścią. W porównaniu do tradycyjnej kampanii e-mailowej zaintrygowany użytkownik otrzymał wartość dodaną pod kątem użyteczności zdobytej wiedzy. Finałem filmu było pytanie o wybór OFE PZU lub ZUS i przejście do formularza rejestracyjnego.


Efekty kampanii świadczą o dużej skuteczności personalizacji przekazu oraz przyjazności formy video. Film obejrzało 96,72 proc. osób, które weszły na landing page, co stanowi ponad 30 proc. całości bazy wysyłkowej. Open Rate był na poziomie 113,97 proc. a CTR wyniósł 59,63 proc.. Kampania zrealizowana przez agencję VideoMill została również wyróżniona w IX edycji konkursu Golden Arrow 2014 w kategorii e-mail marketing.

– Dodanie video do komunikacji one-to-one umożliwia klientom osiągnięcie nawet 5-krotnie lepszych wyników w działaniach marketingowych, niż tradycyjna forma promocji w internecie – mówi Adam Gołub, CEO VideoMill. – Dodatkowo, uzupełnienie video o spersonalizowane treści buduje poczucie zaangażowania i lojalności klientów, a przy tym, umożliwia marketerowi zaprezentowanie konkretnej oferty najbardziej trafnej pod kątem potrzeb danego użytkownika.

Może ci się spodobać również Więcej od autora

Komentarze

var __collector_config = { publisher: '62CD5834-C757-4F9F-A4EA-7451478E0D3C', };