...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Tak dzieci konsumują media

Amerykańska organizacja pozarządowa Common Sense Media zbadała jak dzieci do 8 roku życia konsumują media. Niektóre wyniki mogą zaskakiwać.

Z badań przeprowadzonych przez Common Sense Media wynika, że wśród dzieci króluje telewizja. Na jej oglądanie dzieci do 8. roku życia poświęcają średnio 57 minut dziennie. To spadek o 12 minut w porównaniu do 2011 roku. Na kolejnym miejscu znalazły się wszelkiego rodzaju książki – amerykańskie dzieci czytają lub  słuchają jak czytają im rodzice średnio 28 minut dziennie. Na podium znalazły się jeszcze treści oglądane na DVD. Im dzieci poświęcają 22 minut dziennie.

Jeśli chodzi o ekrany, przed którymi dzieci spędzają najwięcej czasu to w tej kategorii prym wiodą telewizory, wyprzedzając odtwarzacze DVD i urządzenia mobilne.

Z badań Common Sense Media wynika, że 72 proc. dzieci do 8. roku życia miało styczność z urządzeniami mobilnymi. Najczęściej były to smartfony. Co ciekawe, jeśli badaną grupę zawęzić do 2. roku życia to okazuje się, że z tego typu urządzeniami miało styczność 38 proc. dzieci. W 2011 roku było ich zaledwie 10 proc.

W raporcie, z którego pochodzą te dane można znaleźć również informacje o tym w jaki sposób dzieci korzystają ze smartfonów i tabletów. Okazuje się, że służą im one głównie do grania i oglądania treści wideo.

Cały raport autorstwa Common Sense Media można znaleźć tutaj.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF