...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Jak delegować zadania?

Jak delegować zadania, aby pracownicy wykonali to, czego od nich oczekujesz? To jedno z pytań szefowskich, które słyszę najczęściej.

 

 

Jak delegować zadania, aby pracownicy wykonali to, czego od nich oczekujesz? To jedno z pytań szefowskich, które słyszę najczęściej. Nie ma jednej odpowiedzi na to, co różni są szefowie, różni są pracownicy. Jest pewna zasada, którą z Tobą chcę się podzielić.

Po pierwsze, pomyśl o tym, że delegowanie to jest coś, co ma wzmocnić Twoich pracowników. Ma pomóc w tym, aby pracownicy się przy Tobie rozwijali. Mi kiedyś było trudno delegować, bo myślałam, że delegując, będę zrzucać na innych zadania, inni pomyślą, że ja nic nie robię. Kiedy zdałam sobie sprawę z tego, że delegowanie jest zadaniem szefa, dzięki któremu pracownicy mogą się rozwijać, to moje myślenie o delegowaniu się zmieniło. Jak delegować? To nie jest tak, że wydajesz polecenia i pracowników z tym zostawiasz. Powiedz pracownikowi konkretnie o tym, czego od niego oczekujesz. Co to znaczy konkretnie? Wytłumacz, że jeśli oczekujesz danego raportu do godz. 17., to podaj jak najwięcej konkretów. Dopytaj też o to, jak pracownik to zrozumiał, tak abyś już na etapie zlecania wiedział, czy dobrze się rozumiecie.

Delegowanie nie kończy się w momencie zlecenia zadania. Monitoruj proces realizacji zadania. Pytaj, w jaki sposób realizuje zadania, czy jest coś, czego potrzebuje, aby cel zrealizować. Umów się wcześniej na raportowanie na przykład tygodniowe, dzienne, jeśli tego projekt wymaga. I na koniec, coś o czym szefowie bardzo często zapominają, udzielaj pracownikowi informacji zwrotnej. Delegowanie tym się właśnie kończy. Jeśli jesteś zadowolony z wykonanej pracy, to powiedz o tym: „Jestem zadowolony z tego, jak wykonałeś to zadanie, że wykonałeś to zgodnie z ustalonym procesem, z terminem”. A jeśli nie jesteś zadowolony, to też o tym powiedz – co nie było spójne z Twoimi oczekiwaniami i czego następnym razem oczekujesz.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF