...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Jak działać w social media, aby dotrzeć do większej liczby odbiorców za mniejsze pieniądze?

Marketerzy mają obsesję na punkcie maksymalizacji zasięgu reklam w ramach określonych budżetów marketingowych. Wiedząc o tym – agencje i domy mediowe próbują im pomóc, szukając tańszych odsłon i prowadząc twarde negocjacje z mediami. Media natomiast wykorzystują wszystkie swoje zasoby reklamowe, by zapewnić jak największy zasięg w prowadzonych kampaniach reklamowych online. Wszystko to pospinane adserwerami i […]

Marketerzy mają obsesję na punkcie maksymalizacji zasięgu reklam w ramach określonych budżetów marketingowych. Wiedząc o tym – agencje i domy mediowe próbują im pomóc, szukając tańszych odsłon i prowadząc twarde negocjacje z mediami. Media natomiast wykorzystują wszystkie swoje zasoby reklamowe, by zapewnić jak największy zasięg w prowadzonych kampaniach reklamowych online. Wszystko to pospinane adserwerami i narzędziami analitycznymi ma za zadanie dostarczyć jak najwięcej konwersji za jak najniższą cenę.

Każdy uczestnik rynku koncentruje się na wyciskaniu jak najwięcej z istniejących zasobów reklamowych i posiadanych budżetów. Ale czy to jedyny sposób na zwiększenie zasięgu kampanii?

Koncentrując się na wyświetleniach strony i kosztach CPM – ogromna liczba reklamodawców zapomina o potencjale użytkowników i fakcie, że sami użytkownicy są w stanie generować znacznie większy zasięg niż jakikolwiek komercyjny nośnik. Użytkownicy generują i rozpowszechniają informacje szybciej, niż wyszukiwarki. Znacznie szybciej!

Jeden kawałek treści, jeśli jest interesujący – rozprzestrzeni się wśród tysięcy przyjaciół w ciągu kilku sekund i dotrze do szerokiej publiczności, docierając do przyjaciół znajomych. Ponad 60% ruchu generowanego na artykułach i filmach – pochodzi obecnie z sieci społecznościowych *. Oznacza to, że wyszukiwarki nie są już najpopularniejszymi generatorami ruchu kierującymi użytkowników do zasobów cyfrowych takich jak artykuły, filmy wideo i obrazy. To implikuje potrzebę monitorowania takiego ruchu jako ta część zasięgu, za której wygenerowanie odpowiadają użytkownicy Internetu. Ważne jest, aby wykorzystywać do tego odpowiednie narzędzia analityczne.

Pomiar działań społecznych, takich jak: share i retweet – staje się dziś kluczowy do oszacowania rzeczywistego efektu kampanii. Aktywność użytkowników stała się bowiem najważniejszym źródłem generowania zasięgu w mediach.

*Badanie iSlay 1.01.2017-31.12.2017 www.islay.tech

Tomasz Wileński CEO iSLAY jest jednym z pionierów onine marketingu w Europie Centralnej i Wschodniej. Posiada ponad 20 letnie doświadczenie w tworzeniu i prowadzeniu firm internetowych, w tym również jako CEO w ramach grup kapitałowych IPG, WPP i Omnicom. Jest również założycielem Interactive Solutions – największej niezależnej agencji interaktywnej w CEE, która następnie została częścią Publicis Grouppe funkcjonuje jako Saatchi & Saatchi - Interactive Solutions. W początkowej fazie swojej kariery – Tomasz Wileński był jednym z założycieli ClickAd – agencji online media, która później stała się własnością 3TS Capital Partners a obecnie jest jedną ze spółek z na GPW.

Tomasz Wileński