Jak działać w social media, aby dotrzeć do większej liczby odbiorców za mniejsze pieniądze?

184

Marketerzy mają obsesję na punkcie maksymalizacji zasięgu reklam w ramach określonych budżetów marketingowych. Wiedząc o tym – agencje i domy mediowe próbują im pomóc, szukając tańszych odsłon i prowadząc twarde negocjacje z mediami. Media natomiast wykorzystują wszystkie swoje zasoby reklamowe, by zapewnić jak największy zasięg w prowadzonych kampaniach reklamowych online. Wszystko to pospinane adserwerami i narzędziami analitycznymi ma za zadanie dostarczyć jak najwięcej konwersji za jak najniższą cenę.

Każdy uczestnik rynku koncentruje się na wyciskaniu jak najwięcej z istniejących zasobów reklamowych i posiadanych budżetów. Ale czy to jedyny sposób na zwiększenie zasięgu kampanii?

Koncentrując się na wyświetleniach strony i kosztach CPM – ogromna liczba reklamodawców zapomina o potencjale użytkowników i fakcie, że sami użytkownicy są w stanie generować znacznie większy zasięg niż jakikolwiek komercyjny nośnik. Użytkownicy generują i rozpowszechniają informacje szybciej, niż wyszukiwarki. Znacznie szybciej!

Jeden kawałek treści, jeśli jest interesujący – rozprzestrzeni się wśród tysięcy przyjaciół w ciągu kilku sekund i dotrze do szerokiej publiczności, docierając do przyjaciół znajomych. Ponad 60% ruchu generowanego na artykułach i filmach – pochodzi obecnie z sieci społecznościowych *. Oznacza to, że wyszukiwarki nie są już najpopularniejszymi generatorami ruchu kierującymi użytkowników do zasobów cyfrowych takich jak artykuły, filmy wideo i obrazy. To implikuje potrzebę monitorowania takiego ruchu jako ta część zasięgu, za której wygenerowanie odpowiadają użytkownicy Internetu. Ważne jest, aby wykorzystywać do tego odpowiednie narzędzia analityczne.

Pomiar działań społecznych, takich jak: share i retweet – staje się dziś kluczowy do oszacowania rzeczywistego efektu kampanii. Aktywność użytkowników stała się bowiem najważniejszym źródłem generowania zasięgu w mediach.

*Badanie iSlay 1.01.2017-31.12.2017

Komentarze
var __collector_config = { publisher: '62CD5834-C757-4F9F-A4EA-7451478E0D3C', };