Jak usprawnić influencer marketing? | Materiał partnera

295

33% pokolenia millenialsów opiera swoje decyzje zakupowe na informacjach pochodzących z blogów, a zaledwie 3% na informacjach pochodzących z TV czy prasy drukowanej[i]. Czy zatem stać Cię na to, by nie prowadzić kampanii Influencer Marketingu?

Poniżej kilka tricków i porad na temat efektywnego prowadzenia kampanii Influencer Marketingu. Wykorzystuj platformy, dedykowane narzędzia, a nawet eventy, by zwiększyć skuteczność prowadzonych działań z ambasadorami marek. Przewiduj efekty i monitoruj wyniki.

Platformy Influencer Marketingu

Jednym z najważniejszych elementów prowadzenia skutecznej kampanii Influencer Marketingowej, jest dobór odpowiednich ambasadorów dla marki. Ich ręczne wyszukiwanie jest niezwykle czasochłonne, a do tego niepewne, bo nie każdy bloger czy vloger jest otwarty na współpracę promocyjną.

Tu w sukurs przychodzą marce platformy Influencer Marketingu, pośredniczące między potencjalnym ambasadorem a marką i dbające o ochronę interesów obu stron. Usprawniają one prowadzenie kampanii na wielu płaszczyznach:

  • Ułatwiają dostęp do blogerów i vlogerów, którzy są otwarci na współpracę,
  • Pozwalają zapoznać się z tworzonymi przez influencera kanałami i zasięgiem jeszcze przed nawiązaniem współpracy,
  • Prezentują informację o kosztach kampanii. Oczywiście każdorazowo warunki ustala się indywidualnie, ale dzięki danym z platformy, znamy przynajmniej rząd wielkości inwestycji, a to ułatwia podjęcie decyzji o rozpoczęciu rozmów z konkretnym influencerem,
  • Upraszczają rozliczenia (np. platforma REACHaBLOGGER pozwala marce/marketerowi na rozliczenie się jedną fakturą za całą kampanię i to platforma rozlicza się z blogerami),
  • Dają większą pewność tego, że influencer wywiąże się ze zlecenia.

Platform, w oparciu o które można prowadzić kampanie, jest kilkanaście. Niektóre dedykowane są konkretnym obszarom tematycznym, inne skupiają influencerów z określonego regionu. Globalne platformy to np. Speakr, Revfluence, Upfluence. Jeśli szukasz blogerów w Polsce, skorzystaj na przykład z REACHaBLOGGER, platformy, która obecnie gromadzi ponad 5 000 influencerów, w kilkunastu kategoriach tematycznych.

Imprezy dla Influencerów

Mimo iż influencerzy działają głównie w digitalu, to lubią spotykać się w świecie offline. Udział w imprezach i konferencjach dedykowanych blogerom (np. Blogotok,  Meet Bloggers, Blog Forum Gdańsk, WroBlog, See Bloggers, lokalne wydarzenia w Twoim mieście) to świetny sposób na to, by nawiązać kontakty, sprawdzić, kto tak naprawdę się liczy,  jak również dostrzec nowe osoby, które choć dopiero raczkują, mają szanse stać się wpływowe. Bezpośrednie rozmowy z influencerami mogą dać marketerowi zupełnie nową perspektywę prowadzenia kampanii i zainspirować do nowych działań.

Poza tym, jest to również okazja by spotkać się z przedstawicielami firm, które wspierają influencer marketing narzędziami i zdobyć wiele cennych informacji na temat tego jak prowadzić kampanie.

Narzędzia i aplikacje Influencer Marketingu

Do prowadzenia kampanii przydać się może kilka dodatkowych narzędzi:

BuzzSumo – narzędzie do content marketingu, które pozwala na śledzenie aktualnych trendów w content marketingu i monitorowanie zaangażowania użytkowników. Narzędzie pozwala sprawdzić, jakie treści są najbardziej lubiane i udostępniane i z kim warto współpracować, bo buduje największe zasięgi.

Unamo – aplikacja, która powstała z połączenia Monitori i Positionly, by zaoferować kompleksowe narzędzia umożliwiające monitoring social media wraz z monitoringiem SEO i analizą UX. To narzędzie nie tylko dla Influencer Marketingu, ale przydatne w całości prowadzenia działań content marketingowych onsite i zewnętrznie.

NapoleonCat – platforma do analizy, optymalizacji i monitoringu konkurencji w social media.

Powyższe trzy narzędzia to zaledwie kilka propozycji, które można wziąć pod uwagę. Warto też rozejrzeć się na rynku, bo stale powstają nowe narzędzia, które mogą lepiej odpowiadać specyficznym potrzebom danej firmy.

Współpraca z Influencerami Tips&Tricks

  • Inwestuj w swoich influencerów. I nie chodzi tu o płatny kontent, ale o jakość materiałów, które dostarczasz. Dbaj o to, by próbki produktów faktycznie pozwalały na testy, by przesyłki dochodziły sprawnie, a dostarczane materiały informacyjne wyczerpywały temat.
  • Traktuj każdego influencera indywidualnie – nawet jeśli prowadzisz kampanie z wykorzystaniem kilku z nich.
  • Dziel się z influencerem pomysłami, ale nie narzucaj ich – to jego blog i jego odbiorcy. On sam najlepiej wie, jaka treść może do nich dotrzeć.

Mierzenie efektów Influencer Marketingu

Sprawdzanie efektywności kampanii jest tak samo ważne jak dobór influencerów. Nie potrzeba do tego wielu narzędzi – tak naprawdę wystarczy sam Google Analytics. Sprawdzaj ilość przekierowań i przejść użytkowników, a także ich ścieżkę. Patrz skąd przychodzą oraz co robią na Twojej stronie. Częstym błędem jest skupianie się jedynie na ruchu, podczas gdy ważniejsza jest jego jakość.

Prowadzenie kampanii Influencer Marketingu nie jest superproste – to ogromna liczba zmiennych, a także konieczność posiadania dobrej i sukcesywnie realizowanej strategii. Na szczęście wykorzystując platformy współpracy z blogerami oraz dedykowane narzędzia, można uczynić Influencer Marketing znacznie łatwiejszym i przynoszącym bardzo wymierne efekty finansowe dla firmy.

A o tychże efektach – w następnym artykule.

[i] https://www.forbes.com/sites/danschawbel/2015/01/20/10-new-findings-about-the-millennial-consumer/#5a4b3af66c8f

Komentarze
var __collector_config = { publisher: '62CD5834-C757-4F9F-A4EA-7451478E0D3C', };