...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Jak zorganizować udaną kampanię sprzedażową przed Czarnym Piątkiem

ITBC Communication przygotowało kilka wskazówek, jak zorganizować udaną kampanię sprzedażową w Czarny Piątek.

Popularny w Stanach Zjednoczonych Black Friday zyskuje nad Wisłą coraz większą
popularność.  To święto wszechobecnych obniżek i promocji. Tego dnia i w okresie
poprzedzającym Czarny Piątek, marki użyją wielu technik i treści, aby ich kampanie w
mediach społecznościowych naprawdę świeciły – generując wysoką sprzedaż. Przy tak dużej
ekscytacji i szumie wokół tego wydarzenia, firmy poszukają kreatywnych sposobów
wyróżnienia się z tłumu oraz zwiększenia sprzedaży.

ITBC Communication przygotowało kilka wskazówek, jak zorganizować udaną kampanię
sprzedażową w Czarny Piątek.

Wyróżnij się lub zgiń
Większość marek będzie walczyć tego dnia o przestrzeń w mediach społecznościowych i
intensywnie szukać sposobu na zwrócenie na siebie uwagi. Jeśli nie posiadasz dużego
budżetu marketingowego, poszukuj kreatywnych sposobów, aby twoja marka została
zauważona przez klientów w oceanie mediów społecznościowych.

Zaoferuj benefity
Dobrym krokiem jest zaproponowanie klientom dodatkowych benefitów, które wyróżnią
markę. Oprócz oferowania atrakcyjnych rabatów istnieją też inne metody zwiększenia
sprzedaży w Czarny Piątek. Można zaoferować klientom bezpłatną wysyłkę, konkursy lub
oferty pakietowe, takie jak "kup ten produkt, a inny otrzymasz za darmo". Oferty pakietowe
mogą zachęcać do upsellingu i być używane przy sprzedaży przedmiotów, które są zwykle
sprzedawane jako zestaw.

Buduj elitarność
Ludzie uwielbiają być traktowani wyjątkowo i czuć się docenionymi. Czarny Piątek może być
doskonałą okazją, by potraktować swoich stałych klientów jak VIP-ów – przygotowując
specjalne oferty lub wysyłając ekskluzywne zaproszenia do swojej listy mailingowej. Możesz
dać klientom najlepszą ofertę i zachęcić ich do lojalności wobec swojej marki. Pomaga to
również w tworzeniu listy kontaktów, ponieważ potencjalni nabywcy mają motywację do
budowania relacji z marką. Wysłanie wiadomości do klientów z listy mailingowej
przypominającej o tym, że masz specjalne oferty w Czarny Piątek, może pomóc zwiększyć
sprzedaż, zwłaszcza gdy towarzyszy temu kampania w mediach społecznościowych, która
wzbudza emocje związane z promocjami.

Doskonal strategię i myśl o przyszłości
Planowanie z wyprzedzeniem jest niezbędne w przypadku kampanii sprzedażowych – warto
poinformować swoich fanów, że bierzesz udział w tym wydarzeniu i przypominać im o tym.
Udostępniając treści w czasie poprzedzającym Czarny Piątek, możesz zbudować emocje i
zwiększyć zaangażowanie. Hashtagi to świetny sposób na zaangażowanie fanów marki, a
także przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów.

Niech technika będzie z Tobą
Czarny Piątek to doskonała okazja do promocji marki, ale także czas umacniania relacji z
klientami. Jedną z najważniejszych rzeczy tego dnia jest zapewnienie, że strona internetowa sklepu poradzi sobie z ewentualnym rosnącym natężeniem ruchu. Upewnij się, że podjęto szelkie działania, aby się do tego przygotować.

Czarny Piątek stanowi wyzwanie dla działań marketingowych. Stwarza duże możliwości, ale
też generuje zagrożenia dla wizerunku marki. Nie można zapominać, że w przypadku firm
długoterminowy wpływ takiego wydarzenia musi być uważnie rozpatrzony, aby upewnić się,
że reputacja marki nie zostanie poświęcona na rzecz krótkoterminowego zysku.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF