...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Jak pomagają internetowi celebryci?

Celebryci często angażują się i zachęcają do wzięcia udziału w licznych akcjach charytatywnych. Nie inaczej jest w przypadku internetowych gwiazd. Gamerzy, blogerzy, youtuberzy często wykorzystują swoją popularność do tego aby wesprzeć podniosłą ideę.

Kilka dni temu nową akcję zapoczątkował Gimper – jeden z bardziej znanych polskich gamerów. Zabawa zasadami przypominała słynną akcję Ice Bucket Challenge. Tym razem chodziło o to aby nominować się wzajemnie w środowisku graczy. Jakie było wyzwanie? Należało kliknąć w strony z projektami charytatywnymi, a potem przez dwie minuty robić pajacyki. Ta zabawa nie przyniosła jeszcze bardzo spektakularnych efektów, co nie oznacza, że tego rodzaju akcje przemijają niezauważone. Wręcz przeciwnie.

Nie raz internetowi celebryci udowodnili, że mają duży wpływ na aktywność swoich fanów, również w zakresie akcji społecznych. Tak było chociażby pod koniec minionego roku, gdy inny gamer ReZigiusz, mający sklep z koszulkami, kubkami i tym podobnymi gadżetami, postanowił cały dochód ze sprzedaży, z dnia 31 grudnia, przekaże na cele charytatywne. O swoim pomyśle poinformował na dzień przed akcją, więc wydawało się, że efekt będzie skromny. Tymczasem na konto Szpitala Rehabilitacyjnego dla Dzieci w Jastrzębiu – Zdroju, który został wybrany na beneficjenta akcji, wpłynęło ponad 138 tysięcy złotych.

Tysiąc złotych na godzinę – to z kolei wynik jaki wyśrubowali inni gamerzy – Adziok, Jcob, LachuHQ i KamykHD, którzy postanowili grać bez przerwy przez 72 godziny na Twitchu, zaś pieniądze zebrane z dotacji od widzów przekazać dla domów dziecka.

Celebryci a marki

Sposobów na zdobycie pieniędzy na szczytny cel jest wiele. Blogerzy i vlogerzy nagrywali bajki dla dzieci, wystawiali siebie na licytację, sprzedawali swoje szkolenia czy wejściówki na imprezy ze swoim udziałem. Za każdym razem akcja kończyła się wspólnym sukcesem i wsparciem najbardziej potrzebujących.

Społeczność i zaangażowanie jaką budują wokół siebie internetowi celebryci potrafiły wykorzystać także firmy, które realizowały z nimi w niestandardowy sposób swoje działania CSR. Jednocześnie promując swoje usługi. Pierwszą taką akcję przeprowadziło Ceneo. Ze wsparciem SA Wardęgi i Abstrachujami, urządzony został dom dziecka na święta Bożego Narodzenia. Youtuberzy relację z całego przedsięwzięcia umieścili na swoich kanałach, zyskując przy tym ponad milion wyświetleń. Zdecydowana większość reakcji internautów była bardzo pozytywna. 

A jednak wielu osobom może się wydawać, że nie ma nic wartościowego we współpracy z gwiazdami sieci, które często opierają swą popularność na kontrowersyjnych czy nawet wulgarnych przekazach. Ale jednak wpływ jaki internetowi celebryci mają na swoich odbiorców i sympatia jaką są obdarowywani, z każdym rokiem są coraz większe. Czy zatem powinno się lekceważyć takie możliwości działania?

Marki powinny przy tym jednak rozsądnie wybierać swoich partnerów, a także odpowiednio dopasowywać sposób przeprowadzania akcji do narzędzi, którymi przychodzi się im posługiwać. Wówczas efekty mogą być naprawdę zadawalające, bo korzyści i zyski osiągają przy tego typu akcjach wszyscy zainteresowani – potrzebujący, celebryci, marki, a także internauci, którzy mogą pomagać, otrzymując przy tym jednocześnie interesujący content. 

::

fot. Fotolia/ Markus Mainka

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF