Jak pozyskać leady w social media?

2 719

Social Signals działająca w ramach holdingu ClickAd S.A. stworzyła platformę mającą poprawić efektywność kampanii performance marketing prowadzonych w social media. U podstaw zastosowanych rozwiązań leży wyszukiwanie i kontekstowe dopasowanie komunikatów reklamowych do intencji użytkowników portali społecznościowych.

Na koniec dnia liczy się… sprzedaż

Obserwując zmiany zachodzące na rynku reklamy online wyraźnie widać jeden główny trend – performance marketing. Dotyczy to także social media, gdzie coraz więcej uwagi poświęca się działaniom mającym przynosić konkretne efekty sprzedażowe.

– Skończyła się epoka „kotków i piesków” – podkreśla Ewa Wituszyńska, managing director w Social Signals – teraz ważne jest zwrot z inwestycji w marketing (ROI). Nastała era leadów i w odpowiedzi na nią stworzyliśmy zestaw narzędzi „nowej ery”, które nie tylko wpisują się w trend Big Data, ale i w konieczność działań real time – dodaje.

Zmiany, o których mówi zarządzająca Social Signals, dotyczą również współczesnych konsumentów, którzy mają bardzo sprecyzowane oczekiwania wobec marek – chcą, aby te niemalże czytały w ich myślach i wychodziły naprzeciw wszelkim potrzebom, także tym jeszcze nie wyartykułowanym.

 

Social Signals gromadzi sygnały wysyłane przez użytkowników social media

Platforma SocialSignals ma za zadanie wyszukiwać i gromadzić wszelkie komunikaty pochodzące od użytkowników mediów społecznościowych. Podobne funkcje pełnią dostępne już na rynku narzędzia do monitoringu, jednak Social Signals poszło o krok dalej. Zebrane dane nie stanowią materiału docelowego – są tylko bazą wyjściową do dalszych działań, umożliwiającą dotarcie z przekazem reklamowym do konkretnych użytkowników posiadających zdefiniowane (przez nich samych) preferencje, potrzeby i intencje. I wszystko to dzieje się w czasie rzeczywistym.

Jak to działa? Na podstawie zdefiniowanych fraz wyszukiwane są konwersacje (posty, komentarze, like, udostępnienia) zawierające zdefiniowane wcześniej frazy, określone jako kontekst pasujący do danego brandu/kampanii. Następnie, w ramach działań platformy SocialSignals, możliwe są trzy rodzaje akcji:

– skierowanie komunikatu reklamowego w formie Facebook Ads do konkretnego odbiorcy (usługa SoContext);

– skierowanie bezpośredniej odpowiedzi do konkretnego użytkownika social media zawierającej kontekstowo dopasowane copy oraz link sprzedażowy (usługa SoCommerce);

– skierowanie bezpośredniej odpowiedzi do konkretnego użytkownika social media jako reakcji marki na zapytanie dotyczące marki/produktu (usługa SoSupport).

Platforma SocialSignals umożliwia zautomatyzowanie działań. Nad całym procesem czuwa jednak czynnik ludzki, aby zmaksymalizować trafność wykonanych akcji. Obecnie platforma działa w obrębie Twittera oraz Facebooka. Social Signals prowadzi prace nad wdrożeniem jej w kolejnych serwisach społecznościowych.

Technologia SocialSignals już doceniona za granicą

Platforma SocialSignals została doceniona przez organizatorów Global Webit Congress i zakwalifikowana do półfinału konkursu dla innowacyjnych startup’ów w Istambule. To ogromne wyróżnienie dla naszego narzędzia – mówi Ewa Wituszyńska, MD Social Signals – Już na starcie zostaliśmy docenieni na rynku światowych technologii. Teraz pora na Polskę – dodaje.

Ewa Wituszyńska

Ewa Wituszyńska, managing director w Social Signals

::

Zdjęcie: © vetkitZobacz portfolio

Komentarze
var __collector_config = { publisher: '62CD5834-C757-4F9F-A4EA-7451478E0D3C', };