Jak promowały się regiony w 2013 roku?

2 083

642 mln zł – tyle samorządy planowały wydać na promocję w 2013 roku. Raport przygotowany przez MarketingMiejsca.com.pl przedstawia podejmowane działania promocyjne oraz kwoty, jakie wybrane miasta i urzędy marszałkowskie na nie przeznaczyły.

Zgodnie z raportem, tym, co wymagało największego nakładu pieniężnego nie były kampanie promocyjne, a koszty związane z organizacją lub wsparciem wydarzeń kulturalnych/rozrywkowych i sportowych. Większość działań realizowano przy pomocy dotacji z Unii Europejskiej.  

Miastem, które przeznaczyło na promocję największą kwotę była Bydgoszcz, z budżetem wynoszącym 20,9 mln zł. Najwięcej pieniędzy (14,7 mln zł) wydano na promocję miasta poprzez sport, organizując m.in. Mistrzostwa Świata w Biegach przełajowych czy Galę Boksu Zawodowego. Wśród działań promocyjnych tego miasta można również wymienić m. in. Międzynarodowy Festiwal Autorów Zdjęć Filmowych Camerimage czy VI Bydgoski Festiwal Wodny Ster na Bydgoszcz.

Jednym z najbardziej aktywnych pod względem promocji miast była Łódź. Zorganizowano tam m.in. FashionPhilosophy Fashion Week Poland, Międzynarodowy Festiwal Design oraz ogólnopolską kampanię „W Łodzi będzie głośno”, przedstawiającą to miasto jako miejsce wielkich wydarzeń artystycznych. 

Wielu działań promocyjnych podjęło się Województwo Małopolskie, przeznaczając na nie 7,2 mln zł. Województwo zorganizowało m.in. kampanie wizerunkowe z czerwonym koralem w roli głównej, Małopolski Festiwal Smaku oraz Dni Małopolski w Brukseli.

::

Zobacz pełną listę działań promocyjnych poszczególnych województw

Komentarze
var __collector_config = { publisher: '62CD5834-C757-4F9F-A4EA-7451478E0D3C', };