Jak wprowadzić na rynek nowy system operacyjny – case study

3 686

Dom mediowy: Universal McCann / Klient: Microsoft (produkt: Windows 8)

Kampania Windows 8 otwiera nową erę bezkompromisowych doświadczeń i urządzeń. Nowy system operacyjny jest intuicyjny, pozwala za pomocą dedykowanych fukcji realizować własne pasje

Idea:

Powiązaliśmy komunikację kontekstowo i kontentowo z najważniejszymi pasjami naszej grupy docelowej: muzyką i modą. Śledząc treści związane ze swoimi pasjami, użytkownicy naturalnie poznawali nowatorskie funkcje Windows 8. Opowiadanie o technologii w kontekście mody i muzyki było nie tylko innowacyjne i zgodne z trendami w komunikacji, ale – co najważniejsze – udowadniało pełny potencjał wykorzystania urządzeń z Windows 8

W obszarze muzyki wykorzystaliśmy platformę mediową Eska i muzyczną stację telewizyjną Vic\va. Pasję do mody wspieraliśmy w kanałach tematycznych Discovery oraz nawiązaliśmy współpracę z projektantem mody Łukaszem Jemiołem i stacją TVN.

Realizacja:

Działania realizowane były w okresie listopad 2012 – styczeń 2013, czyli na etapie wprowadzania produktu na rynek.

W muzycznej stacji telewizyjnej Eska TV po raz pierwszy w historii zintegrowaliśmy oprawę graficzną programów stacji z komunikatem reklamowym. W czołówkach programów „Gorąca20”, „HotPlota” i „Eska Games” pokazaliśmy funkcje i aplikacje systemu związane z tematyką tych programów. Dodatkowo ulokowaliśmy produkt w programach Eska TV, w naturalny sposób wiążąc przekaz reklamowy z kontekstem każdego z programów.

Na fanpage’u Radia Eska, który posiada ponad milion aktywnych użytkowników, stworzyliśmy aplikację, za pomocą której słuchacze mogli poznać od strony prywatnej DJ’ów radiowych. Aplikacja prezentowała wybrane funkcje systemu, dzięki czemu każdy z DJ’ów mógł zaprojektować jej wygląd zgodnie ze swoimi potrzebami i podzielić się z użytkownikami swoim unikalnym, nie udostępnionym nigdzie indziej kontentem – zdjęcia, filmy, wpisy. Jednocześnie, w ramach swoich programów na antenie radia, DJ’e animowali konkursy związane z umieszczonymi w aplikacji treściami.

Ulokowaliśmy produkt w programach muzycznych stacji Viva. Aby pokazać Windows 8 w działaniu i naturalnie wprowadzić go w formułę programu, zastosowaliśmy pierwszy raz wykorzystany na antenie sposób montażu. Programy były nagrywane z dwóch kamer jednocześnie, a następnie zapis zmontowany w postaci podzielonego ekranu. Dzięki temu pokazaliśmy system w nowym, ciekawym formacie, prezentując w pełni jego wybrane funkcje.

Nawiązaliśmy współpracę ze znanym polskim projektantem mody Łukaszem Jemiołem. Umieściliśmy w programie „Dzień Dobry TVN” trzyminutowy felieton „Dzień z życia Łukasza”, w którym pokazywał to, jak wygląda jego zwyczajny dzień. W ramach felietonu pokazywaliśmy to, jak funkcje i aplikacje Windows 8 wspierają pracę projektanta, a w efekcie powiązaliśmy produkt z kontekstem programu.

Na antenie stacji telewizyjnej TLC umieściliśmy plansze sponsorskie IPM powiązane kontekstowo w programami, przy których były emitowane. Plansze pokazywały funkcje produktu, a przekaz na planszy odwoływał się do mody – tematyki programów.

Działania niestandardowe były poparte komunikacją w TV i OOH (digital signage)

Wyniki:

Udało nam się pokazać w sposób przebojowy i inspirujący, że Windows 8 oferuje wachlarz funkcji i wspiera realizację pasji każdego użytkownika. Przeprowadziliśmy kampanię wykorzystując obecne trendy w komunikacji, angażując autorytety i w efekcie stworzyliśmy modę na produkt.

Zasięg całej kampanii przekroczył 90 proc. dotarcia do grupy docelowej.

Wśród badanych osób ponad 80 proc. zauważyło aplikację i uznało ją atrakcyjną, działanie miało także wyraźne przełożenie na procentowy wzrost deklaracji chęci zakupu produktu.

Wideo podsumowujące kampanię można obejrzeć na Vimeo.

Komentarze
var __collector_config = { publisher: '62CD5834-C757-4F9F-A4EA-7451478E0D3C', };