...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Jak wprowadzić na rynek swój startup? Na prośbę Internest radzi Grzegorz Kiszluk

Na prośbę Internest, nasz redaktor naczelny daje kilka dobrych rad startpowcom. Grzegorz Kiszluk podpowiada jak wprowadzić na rynek swój startup?

Podstawowym warunkiem odniesienia sukcesu w biznesie jest znalezienie sposobu zaspokajania potrzeb klienta. Przede wszystkim należy zbadać potrzeby konsumentów w konkretnej grupie produktowej lub usługowej. Niezbędne jest też rozeznanie, w jakim stopniu są one już zaspokajane przez konkurencję. Największy problem z badaniem potrzeb polega na tym, że znaczna część konsumentów nie jest w stanie określić, czego tak naprawę potrzebuje. Zawsze aktualne będzie stwierdzenie Henry’ego Forda, że gdyby pytał o potrzeby komunikacyjne przyszłych użytkowników samochodów, to w odpowiedzi zaproponowaliby wzbogacenie paszy dla koni. Istnieje mnóstwo potrzeb nieuświadomionych przez klienta, chociażby z tego powodu, że technologia i nowe wynalazki tworzą warunki, dla których powstaje rynek nowych potrzeb.

Tricks:

– Rozmawiaj z ludźmi. Tych kreatywnych (i od razu przy kawie) znajdziesz podczas Creative Mornings (w Warszawie, Krakowie), na spotkaniach OpenCoffeeKRK czy OpenReaktor. Całą masę branżowych/tematycznych eventów znajdziesz zawsze na Crossweb lub MeetUp.

– Aby zidentyfikować potrzeby klienta – zadawaj właściwe pytania, słuchaj odpowiedzi, zadawaj pytania do odpowiedzi i wyciągaj wnioski z tego, co usłyszysz. O co pytać? Tony Allesandra proponuje 23 pytania, potrzebne do szybkiej identyfikacji potrzeb klienta.

– Do przeprowadzenia ankiet wykorzystuj narzędzia online, np. podstawowe Google Forms, Survey Monkey lub bardziej wyszukane, np. polskie GetResponse lub Typeform.

– Jeśli nie wiesz kogo pytać – skorzystaj z usług Survata lub Google Customer Surveys, które nie tylko umożliwią stworzenie ankiety, ale też rozdystrybuują ją do ludzi spełniających kryteria Twojej grupy docelowej.

– Daj użytkownikom swojej strony internetowej możliwość łatwego wyrażenia opinii lub potrzeby, rozwiązania problemu. Zrobisz to za pomocą np. LiveChat lub Intercom. Do zadawania im pojedynczych pytań, wyświetlanych na Twojej stronie internetowej, wykorzystaj Survicate, Qualaroo lub DoorBell (bezpłatne). 

– Identyfikuj potrzeby, które dopiero się pojawią. Planowanie scenariuszy i tworzenie alternatywnych wersji przyszłości to metoda, która pozwoli podejść do biznesu strategicznie i elastycznie zareagować na zmiany preferencji klientów zanim ktokolwiek inny w ogóle je dostrzeże.

– A na koniec… przeczytaj dlaczego Steve Jobs nie słuchał swoich klientów – artykuł Gregory’ego Ciotti w Help Scout.

::

Zobacz więcej porad dla startupowców na stronie Internest

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF