...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Jak zdobyć fanów na Facebooku?

Coraz więcej firm zakłada swoje strony na Facebooku. Umiejętne ich prowadzenie może bardzo pozytywnie wpłynąć na działanie spółki. Co zrobić, by zebrać wielu fanów i bardziej efektywnie korzystać z możliwości, które oferuje portal Marka Zuckerberga?

Bądź widoczny

Umieść odnośnik do Twojego fan page’a na stronie internetowej Twojej firmy. Internauci odwiedzający ją, z dużym prawdopodobieństwem polubią również profil na Facebooku. Jeśli masz taką możliwość, zamieść również adres fan page’a firmy na wizytówkach czy ulotkach. Daj znać swoim partnerom, że mogą Cię odnaleźć na portalu społecznościowym.

Czas to pieniądz

W tym wypadku w trochę innym znaczeniu. Pamiętaj, żeby treści publikować w takich godzinach, gdy najwięcej Twoich fanów jest dostępnych. Dzięki temu trafią one do większej liczby osób. Nie zapominaj jednak, że niektórzy użytkownicy odwiedzają Facebooka tylko w określonych porach dnia. Staraj się więc umieszczać informacje zarówno rano jak i wieczorem. Używaj swojego fan page’a również w trakcie weekendów – korzystając z opcji planowania zdecyduj, jakie treści pojawią się na Twojej stronie w wolne dni.

Obraz wyraża więcej, niż 1000 słów

Staraj się publikować zdjęcia. Nie wymagają one od oglądających żadnego wysiłku, są jednak najlepszym sposobem na zaangażowanie fanów oraz skłonienie ich do interakcji. Dodatkowo, są one znacznie chętniej udostępniane przez czytelników, dzięki czemu mogą potencjalnie trafić do większej ilości osób. Warto również od czasu do czasu umieścić na stronie filmy. Tu odbiorcy muszą włożyć więcej trudu i poświęcić chwilę na obejrzenie ich. Stwórz więc zwięzły i atrakcyjny opis wrzucanej treści – pozwól filmowi mówić samemu za siebie. 

Zadawaj pytania

Zadając trafne pytania skłaniasz osoby śledzące Twój profil do udzielania odpowiedzi. Zorganizuj głosowanie w sprawie dla Ciebie istotnej – dzięki temu lepiej poznasz swoich odbiorców i dowiesz się, czego oczekują. Posty w formie pytań generują większe zaangażowanie fanów.

Nie przesadzaj z #hashtagami

Opcja hashtagów wprowadzona 12 czerwca br. pozwala skategoryzować wrzucane treści. Po kliknięciu na słowo czy frazę, przed którą znajduje się znaczek #, czytelnicy mogą zobaczyć, co inni użytkownicy Facebooka mają na ten temat do powiedzenia. Jak jednak wynika z raportu Simply Measured, używanie hashatgów nie skutkuje zwiększonym zaangażowaniem odbiorców. Dlatego nie warto z nimi przesadzać – mogą utrudniać czytanie, nie dając jednocześnie żadnego zysku.

Śledź statystki!

Wbrew obiegowej opinii głoszącej, że statystyki kłamią, warto poświęcić im trochę czasu. Statystyki facebookowe dostępne są każdemu administratorowi danej strony. Dzięki nim możesz zobaczyć, do kogo trafiają publikowane na stronie treści i które z nich radzą sobie lepiej od innych. Statystyki umożliwiają równiez sprawdzenie tzw. „negative feedback” – czy i ile razy post został zgłoszony jako spam. Jeśli w udostępnianej treści zamieszczamy link czy zdjęcie, warto spojrzeć również do rubryki „post clicks”, gdzie możemy szczegółowo śledzić, jak fani reagowali na wrzucony post. Silniejsze zaangażowanie wpływa na powiększenie zasięgu,  a im większy zasięg, tym więcej potencjalnych nowych fanów może zobaczyć i polubić nasz fan page.
Reklama

Najszybszym sposobem na dotarcie do nowych fanów jest reklama na Facebooku. Panel administracyjny jest przyjazny w obsłudze, daje możliwość kontroli wydatków oraz targetowania grupy, do której chcemy dotrzeć. Nie musimy też posiadać dużej wiedzy na temat przeprowadzania kampanii – Facebook oferuje optymalizację, która pozwala zdobywać duże ilości fanów jak najmniejszym kosztem.

Możemy też promować nasze posty tak, aby wyświetliły się w strumieniach wiadomości większej liczbie użytkowników Facebooka. Jest to bardzo przydatna forma reklamy zwłaszcza gdy chcemy dotrzeć szybko z informacją do naszych fanów i ich znajomych.

Oczywiście reklama na Facebooku jest płatna i niezbędne jest powiązanie naszego konta z kartą kredytową lub kontem na PayPal.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF