KLM zaprasza na wycieczkę!

Holenderskie Linie rozpoczęły współpracę z serwisem turystycznym GetYourGuide. Dzięki temu klienci KLM mogą zamawiać wycieczki i atrakcje turystyczne na całym świecie

586

Od biletów wstępu na Wieżę Eiffel’a, poprzez nurkowanie z rekinami w Kapsztadzie, po panoramiczny widok ze szczytu nowojorskiego Empire State Building. Po światowej premierze kilku dni temu, teraz również w Polsce linie lotnicze KLM oferują swoim klientom możliwość wygodnego zamawiania wycieczek i atrakcji turystycznych, które są dostępne dzięki współpracy ze światową platformą rezerwacyjną GetYourGuide. Klienci linii mogą kupować bilety wstępu do różnych obiektów turystycznych na całym świecie poprzez KLM Messenger, KLM.pl, aplikację mobilną KLM app, a wkrótce też przez portal pokładowy podczas lotów KLM.

Nowy partner KLM – GetYourGuide – jest wiodącym na rynku serwisem internetowym do rezerwacji wycieczek i atrakcji turystycznych na całym świecie. Linie zintegrowały usługi GetYourGuide ze swoją stroną internetową, udostępniając je tym samym swoim klientom wygodnie w jednym miejscu. Oferta GetYourGuide obejmuje 30 tysięcy różnorodnych wycieczek i atrakcji w ponad 2500 miejscach na całym globie. Teraz rezerwując bilet KLM lub dokonując odprawy na lot można przy okazji zabukować bilety wstępu do muzeum, przejazd kolejką linową, wycieczkę rowerową z przewodnikiem itp. Atrakcje turystyczne można też zaplanować w innym dowolnym momencie, przy czym nie później niż z 24 godzinnym wyprzedzeniem.* Po zakupie otrzymujemy kod QR, który należy okazać do zeskanowania. Aby skorzystać z atrakcji nie potrzebujemy papierowego biletu, zamiast niego mamy bilet elektroniczny (voucher) z kodem QR w naszym telefonie. Dodatkowo, osoby korzystające z serwisu GetYourGuide otrzymują powiadomienia o ciekawych wydarzeniach i atrakcjach, z których będzie można skorzystać w nadchodzącym czasie. Nowa usługa oferowana wspólnie przez KLM i GetYourGuide będzie stopniowo udostępniana poprzez różne kanały elektroniczne, za pośrednictwem których KLM komunikuje się i obsługuje klientów – klm.com, Messenger’a, aplikację mobilną i portal pokładowy. Linia chce być tam, gdzie jej pasażerowie i oferować wszystko to, czego potrzebują na każdym etapie podróży – od fazy planowania, aż do powrotu do domu. Dlatego też obok przelotu, można w tym samym miejscu (np. na klm.pl) zakupić szereg usług uzupełniających, jak wynajem auta, wycieczki i wstępy. GetYourGuide sprzedaje bilety wstępu do obiektów turystycznych, jak również korzysta z usług lokalnych, wyspecjalizowanych organizatorów wycieczek i przewodników. Co więcej, kupując atrakcje od GetYourGuide mamy gwarancję najniższej ceny – jeśli klient znajdzie tą samą usługę w niższej cenie – GetYourGuide zwraca różnicę. Klienci KLM mogą też liczyć na regularne zniżki wakacyjne, które będą oferowane automatycznie, jeśli rezerwacja atrakcji odbywa się za pośrednictwem KLM.

Jak to działa?

Atrakcje turystyczne można kupować poprzez stronę internetową KLM, Messenger’a, aplikację mobilną KLM app, a niebawem też poprzez portal pokładowy dostępny podczas lotów KLM. Po kliknięciu w link GetYourGuide ze strony KLM, klient jest przekierowywany na platformę rezerwacyjną serwisu turystycznego, oznakowaną logiem KLM. Tutaj można sprawdzić, jak wygląda platforma rezerwacyjna (https://www.getyourguide.com/?partner_id=WJJB4EE&cmp=Hpbannerglobal). Korzystając z wyszukiwarki, możemy szukać po rodzaju atrakcji lub sprawdzić wszystkie dostępne wycieczki i propozycje turystyczne w danym mieście, w danym czasie. Proces rezerwacji przebiega standardowo i wymaga określenia dat, liczby uczestników, danych kontaktowych i formy płatności. Natychmiast po uregulowaniu należności, rezerwujący otrzymuje e-mailem voucher elektroniczny uprawniający do skorzystania z usługi, który zawiera kod QR do zeskanowania na miejscu. W przypadku niektórych usług, które wymagają potwierdzenia u lokalnego organizatora na miejscu, voucher jest przesyłany w ciągu 48 godzin. Do zakupu atrakcji turystycznej GetYourGuide nie jest wymagany numer rezerwacji lotniczej.

“Oferując wycieczki i atrakcje turystyczne dzięki GetYourGuide, jak również szereg komplementarnych usług do przelotu takich jak wynajem aut i hoteli, dajemy naszym klientom możliwość zorganizowania swojego wyjazdu w jednym miejscu – na stronie internetowej KLM – od A do Z. Osoby, które planują swoje wakacje razem z nami mogą spodziewać się usług najwyższej jakości i bogatej, zróżnicowanej oferty. GetYourGuide jest najlepszym wyborem, jeśli chodzi o mnogość ofert turystycznych. Każdy znajdzie tu coś dla siebie i może zaplanować atrakcje podczas wyjazdu w dowolnym czasie – długo przed podróżą lub „last minute” – siedząc już w samolocie. Podjęcie współpracy z GetYourGuide to kolejny ważny krok dla KLM w realizacji strategii relacji z klientem. Chcemy być wszędzie tam gdzie oni i oferować im odpowiednie usługi na wszystkich etapach podróży.” – powiedział Pieter Groeneveld, Starszy Wiceprezes ds. Usług Cyfrowych w Air France KLM.

„W procesie tworzenia naszej globalnej bazy usług turystycznych i atrakcji, które są dostępne dla klientów z całego świata, musimy śledzić trendy, obserwować działania rynku, ale też patrzeć w przyszłość. KLM jest bez wątpienia liderem z branży lotniczej, jeśli chodzi o innowacyjne wykorzystanie potencjału usług cyfrowych w trosce o wygodę klienta. Perspektywa wspólnego przekształcania zwykłych wyjazdów w cudowne doświadczenia jest dla nas ekscytująca i motywująca.” powiedział Tao Tao, Dyrektor ds. Operacyjnych w GetYourGuide.

KLM  i media społecznościowe

Od 2009 KLM zyskuje reputację inicjatora i pioniera w zakresie usług i kampanii z wykorzystaniem mediów społecznościowych. Linia ma ponad 25 milionów fanów i użytkowników na różnych platformach. Co tydzień otrzymuje ponad 100 tysięcy komentarzy w mediach społecznościowych, z czego 15 tysięcy to pytania lub uwagi. Zespół konsultantów KLM z działu social media liczy 250 osób i jest obecnie największym na świecie zespołem dedykowanym do obsługi klienta poprzez media społecznościowe. Za pośrednictwem licznych kanałów KLM oferuje swoim klientom wsparcie i możliwość kontaktu non-stop przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu w 9 językach. Aktualnie dotyczy to platform: WhatsApp, Facebook, Messenger, Twitter, LinkedIn, jak też popularnego w Chinach WeChat oraz koreańskiego KakaoTalk. KLM był pierwszą linią na świecie, która zaoferowała swoim klientom dokumenty podróżne oraz bieżące informacje nt. statusu lotu przez komunikatory Messenger, Twitter, WeChat oraz WhatsApp. Aplikacja KLM na urządzenia mobilne została do tej pory pobrana przez 2 miliony użytkowników, codziennie korzysta z niej około 850 tysięcy osób, aby kupować bilety, dokonywać odprawy, pobierać karty pokładowe, rezerwować miejsca i otrzymywać aktualizacje o statusie lotu.

Komentarze
var __collector_config = { publisher: '62CD5834-C757-4F9F-A4EA-7451478E0D3C', };