...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Koniec Winampa

20 grudnia br., po ponad 15 latach funkcjonowania, jeden z najpopularniejszych programów do odtwarzania muzyki i filmów zostanie wycofany.

Notka, zamieszczona na stronie www.winamp.com, informuje, że zarówno serwis jak i powiązane z odtwarzaczem usługi internetowe nie będą dostępne po 21 grudnia. Po tym terminie nie będzie również możliwości ściągnięcia Winamp Media player. 

Nie podano oficjalnych powodów zamknięcia strony, ale prawdopodobnie wiąże się to ze spadającą przez lata popularnością odtwarzacza. Aplikacja była najbardziej rozpowszechniona wśród użytkowników Windowsa. Choć powstały jej wersje na Maca i Androida, nie spotkały się jednak z dużą liczbą fanów.

Choć przez ostatnie 15 lat powstało wiele aplikacji, spełniających podobną funkcję (jak iTunes czy Spotify), zamknięcie Winampa wzbudza pewną nostalgię. Był to jeden z pierwszych programów służących do odtwarzania plików MP3, który od początku oferował funkcję tworzenia playlist. W porównaniu do innych programów tego typu zajmował mało miejsca na dysku – nawet najnowsza wersja instalatora programu zajmuje 4,2 MB, podczas gdy instalator iTunes’a zajmuje 170 MB. Przyciągał nie tylko swoją funkcjonalnością, ale również ciekawym sloganem – Winamp, it really whips the llama’s ass”. Nie da się zaprzeczyć, że w pierwszych latach funkcjonowania Winamp był liderem w swojej kategorii. Jednak po 2000 r. odtawarzacz zaczął stopniowo tracić na popularności, co zbiegło się z jego przejęciem przez firmę AOL w 2002 r. Niewykluczone, że to właśnie strategia firmy przyczyniła się do utraty powodzenia odtwarzacza. Niezależnie jednak od powodu wycofania, nie ma wątpliwości, że wielu użytkownikom internetu będzie go brakowało. 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF