...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Kraft Foods zmienia się w Mondelez

29 kwietnia 2013 roku Kraft Foods Polska zmienił nazwę na Mondelez Polska. Od tego dnia firma stosuje identyfikację wizualną nowej marki korporacyjnej Mondelēz International.

Zmiana na Mondelēz International związana jest z międzynarodowym podziałem koncernu Kraft Foods. W październiku 2012 roku powstały dwie niezależne spółki giełdowe. Pierwsza z nich zachowała nazwę Kraft Foods, druga potrzebowała nowej nazwy. Mondelēz International będzie budował swoja pozycję w kategorii przekąsek.
 
– Mondelez Polska będzie koncentrowała się na marketingu i sprzedaży dobrze znanych polskim konsumentom marek, takich jak Jacobs, Milka, Delicje, Alpen Gold, Prince Polo, belVita i wielu innych, należących poprzednio do asortymentu Kraft Foods. Dołączenie do rodziny firm Mondelēz International daje nam nowe szanse na rozwój. Dzięki opartemu na zarządzaniu poszczególnymi kategoriami modelu organizacyjnym zyskujemymożliwość wspólnego wypracowywania strategii marketingowych, wprowadzania innowacyjnych produktów, zacieśniania współpracy z ekspertami z centrali oraz innych rynków– mówi Zoltán Novák, prezes zarządu Mondelez Polska
 
Mondelez Polska posiada wszystkie marki wcześniej należące do firmy Kraft Foods Polska, które zachowają swoje dotychczasowe, indywidualne nazwy.
 
– Nie planujemy międzynarodowej kampanii marketingowej ani lokalnych działań reklamowych dedykowanych promocji nowej nazwy firmy. W początkowym okresie skoncentrujemy się na rzetelnym poinformowaniu mediów oraz naszych partnerów biznesowych o rozpoczęciu działalności firmy pod nowym szyldem. W komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej posługujemy się od teraz nie tylko nową nazwą, ale oczywiście także logotypem. Logotyp Mondelēz International, zaprojektowany przez brytyjską agencję Attik, będzie stopniowo wprowadzany na opakowania wszystkich produktów firmy – komentuje Agnieszka Kępińska – Sadowska, kierownik ds. kontaktów zewnętrznych i komunikacji, rzecznik prasowa Mondelez Polska.

Kraft Foods zmienia się w Mondelez
 
29 kwietnia 2013 roku Kraft Foods Polska zmienił nazwę na Mondelez Polska. Od tego dnia firma stosuje identyfikację wizualną nowej marki korporacyjnej Mondelēz International.
 
 
Dołączenie do rodziny firm Mondelēz International oznacza dla Kraft Foods Polska szereg korzyści. Spółka przyjęła nową nazwę – Mondelez Polska. Zyskała też kolejne możliwości rozwoju związane ze strategią Mondelēz International, jaką jest skupienie się na kategorii przekąsek i dalsze umacnianie na pozycji lidera w segmencie kawy, ciastek i słodyczy czekoladowych w Polsce.*
 
Od Kraft Foods Inc. do Mondelēz International
 
Zmiana na Mondelēz International związana jest z międzynarodowym podziałem koncernu Kraft Foods. W październiku 2012 roku powstały dwie niezależne spółki giełdowe. Pierwsza z nich zachowała nazwę Kraft Foods, druga potrzebowała nowej nazwy. Mondelēz International będzie budował swoja pozycję w kategorii przekąsek.
 
– Mondelez Polska będzie koncentrowała się na marketingu i sprzedaży dobrze znanych polskim konsumentom marek, takich jak Jacobs, Milka, Delicje, Alpen Gold, Prince Polo, belVita i wielu innych, należących poprzednio do asortymentu Kraft Foods. Dołączenie do rodziny firm Mondelēz International daje nam nowe szanse na rozwój. Dzięki opartemu na zarządzaniu poszczególnymi kategoriami modelu organizacyjnym zyskujemymożliwość wspólnego wypracowywania strategii marketingowych, wprowadzania innowacyjnych produktów, zacieśniania współpracy z ekspertami z centrali oraz innych rynków– mówi Zoltán Novák, prezes zarządu Mondelez Polska
 
Mondelez Polska posiada wszystkie marki wcześniej należące do firmy Kraft Foods Polska, które zachowają swoje dotychczasowe, indywidualne nazwy.
 
– Nie planujemy międzynarodowej kampanii marketingowej ani lokalnych działań reklamowych dedykowanych promocji nowej nazwy firmy. W początkowym okresie skoncentrujemy się na rzetelnym poinformowaniu mediów oraz naszych partnerów biznesowych o rozpoczęciu działalności firmy pod nowym szyldem. W komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej posługujemy się od teraz nie tylko nową nazwą, ale oczywiście także logotypem. Logotyp Mondelēz International, zaprojektowany przez brytyjską agencję Attik, będzie stopniowo wprowadzany na opakowania wszystkich produktów firmy – komentuje Agnieszka Kępińska – Sadowska, kierownik ds. kontaktów zewnętrznych i komunikacji, rzecznik prasowa Mondelez Polska.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF