Kreatywni jak konsultanci

61

WPP nie obawia się konsultantów.

WPP, czyli światowa sieć reklamowa, dość lekceważąco wypowiada się na temat konkurencji firm konsultingowych, które w ostatnich latach pokazują swoje aspiracje w marketingu. W oświadczeniu WPP można wyczuć kpinę z braku kreatywności tych firm.

Trudno bronić firm doradczych, ale należy się ich obawiać z dwóch powodów. Po pierwsze – mają pieniądze. Za pieniądze kompetencje można kupić. Po drugie – jaki kawałek prac grupy WPP to kreatywność? Rośnie rola „nie kreatywnych” kompetencji marketingowych. Zresztą, jedni i drudzy, firmy reklamowe, jak i firmy głównie audytorskie lubią sobie ponadużywać frazy „konsulting”.

Przy okazji, natknąłem się w Wikipedii na informację, że skrót WPP rozwija się jako „Wire and Plastic Products”. Z tego „plastic” to można by sobie nawet pożartować :), ale pozostańmy przy profesjonalnym tonie.

Cały tekst tutaj

Komentarze
var __collector_config = { publisher: '62CD5834-C757-4F9F-A4EA-7451478E0D3C', };