Lead Ads – nowy format reklamowy na Facebooku dostępny w Polsce

5 467

Facebook na całym świecie udostępnił nowy format reklamowy. Lead Ads ma znacząco uprościć kontakt między firmami, a ich potencjalnymi klientami korzystającymi z urządzeń mobilnych.

Kliknięcie w reklamę w formacie Lead Ads powoduje otwarcie formularza automatycznie wypełnionego danymi z Facebooka, takimi jak imię i nazwisko czy adres e-mail. Reklamodawcy mają możliwość dostosowania pytań w formularzu do założeń i celów prowadzonej kampanii. Wśród dostępnych opcji są zarówno pytania otwarte, jak też z możliwością wielokrotnego wyboru. Format Lead Ads gwarantuje poszanowanie prywatności – firmy nie otrzymają żadnych danych przed ostatecznym zatwierdzeniem zawartości formularza, a wszystkie pola mogą być modyfikowane na każdym etapie.

Informacje o potencjalnych klientach, którzy wykorzystali możliwość kontaktu za pomocą reklamy w formacie Lead Ads, mogą być na bieżąco gromadzone i przetwarzane za pomocą systemów CRM obsługiwanych platform. Ich lista, na której aktualnie znajdują się Driftrock, Marketo, Maropost, Oracle Marketing Cloud, Sailthru oraz Salesforce, w najbliższych miesiącach będzie się powiększać.

– Lead Ads ograniczają kłopotliwe wypełnianie formularzy na urządzeniu mobilnym, dzięki czemu łatwiej o kontakt między ludźmi, a firmami. Reklamodawcy, którzy testowali ten format zaobserwowali w swoich kampaniach świetne rezultaty, między innymi znaczącą redukcję współczynnika cost-per-lead. Jesteśmy zadowoleni, że format Lead Ads wraz z nowymi funkcjami, takimi jak integracja z systemami CRM, są już dostępne globalnie – mówi Paresh Rajwat, product manager w Facebooku.

Format Lead Ads został już przetestowany przez wybrane firmy. W przypadku Land Rovera nowy format okazał się znacząco wydajniejszy. Jego zastosowanie pozwoliło na 4-krotne obniżenie współczynnika cost-per-lead w porównaniu do tradycyjnych reklam kierujących do formularza kontaktowego. Z kolei działająca na brazylijskim rynku nieruchomości firma Properati zanotowała 4-krotny spadek współczynnika cost-per-lead przy jednoczesnym 3-krotnym zwiększeniu liczby potencjalnych klientów zgłaszających się po informacje za pomocą formularza kontaktowego Lead Ads.

 ::

źródło: materiały prasowe

Komentarze
var __collector_config = { publisher: '62CD5834-C757-4F9F-A4EA-7451478E0D3C', };