L’Oréal Brandstorm: studenci z Polski najlepszymi brand managerami

3 131

Zespół z Polski zajął pierwsze miejsce w tegorocznej edycji międzynarodowego konkursu biznesowego dla studentów – Brandstorm, organizowanego przez L’Oréal. Koncept studentek Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie okazał się najlepszy spośród zespołów z ponad 300 uczelni z całego świata.

W tegorocznej, 24. edycji konkursu zadaniem trzyosobowych zespołów z 58. krajów było wcielenie się w rolę Dyrektora Marketingu marki La Roche Posay na świat i zrekrutowanie nowego pokolenia konsumentów w wieku 15-25 lat. Zespół „Fantasme” kierowany przez prof. dr hab. Piotra Płoszajskiego ze Szkoły Głównej Handlowej, w którego skład weszły Tine Schlaak, Franziska Sarrazin oraz Angelika Kim zaproponował koncept Digitologist, któremu jury przyznało najwięcej punktów.

Zwycięski projekt z Polski

– Biorąc udział w konkursie mogłyśmy uwolnić naszą kreatywność w prawdziwym, międzynarodowym kontekście biznesowym, czego czasami brakowało nam w codziennym życiu na Uniwersytecie. Ponadto nauczyłyśmy się wiele o pracy zespołowej i o tym jak stosować cenne umiejętności zdobyte podczas studiów w pracy przy prawdziwych projektach. I wreszcie, Brandstorm może być prawdziwym wydarzeniem w życiu studenta. Wszyscy znajomi i cenne kontakty, które zyskałyśmy po drodze dają nam nie tylko dobre wspomnienia, ale również ogromne możliwości zatrudnienia. Nie zapominajmy także o nagrodzie. Podróży, którą będziemy miały przyjemność spędzić razem! – mówi Angelika Kim, laureatka konkursu Brandstorm 2016.

Zaprezentowana przez studentki SGH aplikacja pozwala na skanowanie skóry w 3D, a także udziela porad dermatologicznych on-line i podaje spersonalizowaną rekomendację produktu. Zaproponowana idea wprowadzenia dermatologa do sfery digital adresuje powszechne wśród młodych konsumentów kojarzenie wizyty u dermatologa z byciem chorym. Drużyna z Polski wykazała się doskonałym zrozumieniem wartości marki, konsumenta oraz umiejętnością silnej analizy skuteczności strategii biznesowej.

 

Owocna współpraca

Projekty oceniało jury składające się z globalnych liderów L’Oréal, m.in. Nicolas Hieronimus, prezes Selective Divisions (Luxury, Active Cosmetics, Professional Products, The Body Shop) i Lubomira Rochet, Chief Digital Officer. Drugie i trzecie miejsce zajęły kolejno zespoły z Chile oraz Singapuru. Zespoły, które znalazły się na podium otrzymały: 2500 euro za trzecie miejsce, 5000 euro za drugie miejsce, 10 000 euro za zwycięski projekt. Nagrody pieniężne, każdy z zespołów może przeznaczyć na wymarzony wyjazd.

– W tym konkursie zwyciężają drużyny ze szkół, które dobrze uczą wiedzy o biznesie. Od siedmiu lat realizujemy w SGH, w kooperacji z L’Oréal, unikalny przedmiot prowadzony prawie w całości przez specjalistów z tej firmy. Studenci przez cały semestr, na przykładzie konkretnego produktu L’Oréal i w oparciu o realne dane, z pomocą ekspertów i coachów, budują dla niego w konkurencyjnych grupach kompletną strategię marketingową i sprzedażową. Od lat międzynarodowi uczestnicy tego przedmiotu określają go jako jedno z najbardziej znaczących doświadczeń edukacyjnych, w jakich brali udział – mówi prof. dr hab. Piotr Płoszajski, kierownik Katedry Teorii Zarządzania SGH.

 

Od marketingu do biznesu

– Wygrana w konkursie to dla studentów również szansa na rozpoczęcie kariery w strukturach naszej firmy. Każdego roku te młode osoby są rekrutowane do zespołów L’Oréal na całym świecie. Również znaczna część naszej kadry menedżerskiej, a także liderzy organizacji brali udział w konkursie w przeszłości. To pokazuje, że Brandstorm jest bardzo skutecznym narzędziem budowania marki L’Oréal jako pracodawcy z wyboru. Dzięki tej inicjatywie firma L’Oréal od lat rozwija współpracę z uczelniami wyższymi na całym świecie – mówi Katarzyna Jaszczak, Employer Branding Manager w L’Oréal Polska.

Brandstorm to międzynarodowy konkurs biznesowy dla studentów, a jednocześnie jedna z pionierskich inicjatyw L’Oréal. Organizowany jest na świecie od 1992 roku i w tym czasie uczestniczyło w nim już ponad 80 000 studentów. Przez te lata konkurs ewoluował od inicjatywy marketingowej do biznesowej, poruszającej tematykę rozwoju produktu, travel retail, a także digital. W Polsce projekt realizowany jest od blisko 10 lat. Konkurs jest obecnie jednym z najbardziej rozpoznawalnych programów HR na rynku. W 2015 roku został doceniony we Francji nagrodą Human Capital Trophy, jako najbardziej innowacyjna inicjatywa rekrutacyjna roku.

::

Fot. Materiały prasowe

Komentarze
var __collector_config = { publisher: '62CD5834-C757-4F9F-A4EA-7451478E0D3C', };