Marka w mediach społecznościowych- jak działać aby skutecznie gromadzić coraz większe grono odbiorców?

195

W dzisiejszym społeczeństwie możliwość prowadzenia firmy bez kontaktu z klientem poprzez profile w mediach społecznościowych, wydaje się być wręcz wyczynem na miarę niemożliwego. Ogromny rozwój w Polsce portali takich jak: Facebook, Instagram, Tumblr, Pinterest czy Google+ sprawił, iż konkurencyjność w sposobie docierania do klientów bardzo wzrosła. Firmy muszą dostosowywać się do wymogów rynku, a ten ogromną część swojej działalności przeniósł do świata wirtualnego. Budowanie marki na portalach społecznościowych, jest już niemal punktem obowiązkowym, a nawet przodującym w tworzeniu strategii marketingowej.

Prowadzenie profesjonalnego profilu nie jest prostą sprawą i wymaga przemyślanego planu działania i dbałości o wiele szczegółów. Istnieje jednak grono osób i poradników, które w sposób rzeczowy przeprowadzą nas przez tajniki efektywnego budowania marki na profilu społecznościowym. Należy bowiem pamiętać, że nasz fanpage będzie wyglądał bardziej profesjonalnie, jeśli zdecydujemy się na pomoc wyspecjalizowanego doradztwa. Warto pamiętać także o tym, że strategia marketingowa prowadzona w sieci nie może być stałą i niezmienną. Konieczne jest ewaluowanie zgodnie z wymogami rynku, a co za tym idzie zmiennymi wymaganiami klienta. Pamiętać więc należy o okresowej kontroli standardów działania w szczególności, kiedy nasze profile prowadzone są przez firmy zewnętrzne. Oczywiście jeśli sami zajmujemy się tworzeniem naszych kont na profilach społecznościowych, owa kontrola nie może nas ominąć. Mamy i naprawdę warto o tym pamiętać, skłonność do idealizowania własnych poczynań i tracenia obiektywizmu. Profesjonalne spojrzenie z zewnątrz jest zawsze najlepszym wyjściem.

Audyt mediów społecznościowych. Co nam daje i dlaczego warto się mu okresowo poddawać.

Audyt kont w mediach społecznościowych musi pokazać nam szczegółowo, w jaki sposób i z jakim rezultatem działamy w sieci. Przedstawić nam konkretne odniesienie oraz wnikliwą analizę wraz z raportem, na jakim poziomie utrzymuje się jakość naszych kontaktów z wirtualnym klientem. W końcu stworzona w sieci więź z odbiorcą naszego produktu,  przekładać się będzie na realne i bardzo mierzalne wskaźniki, zwłaszcza te finansowe. Pamiętajmy o wyborze firmy, która kompleksowo zajmie się zleceniem audytu pod kontem wizualnym, treści oraz parametrów. Co powinno znaleźć się w konspekcie przeprowadzanego audytu? Wiele tutaj zależy od konkretnego konta i rodzaju portalu społecznościowego. Indywidualizacja jest na pewno wskazana, ale pewne schematyczne działania powinny być zachowane. Konkretnie zatem, audyt powinien poruszać tematykę; cover photo, video, zdjęcia, slajdy, sekcje, kategorie, tagi, grafikę oraz spójność wizualną oraz tekstową. Obowiązkowo należy zwrócić uwagę także na statystyki, opinie i checkiny. Nie jest to oczywiście całość działań jakie wykonują firmy audytowe, a tylko niektóre z obowiązkowych części składowych.

Zawsze warto kontrolować, sprawdzać i na bieżąco podnosić jakość prezentowaną przez naszą markę w sieci. Dlaczego? Powód jest właściwie bardzo prosty- powinniśmy jako ambitna marka chcieć stawać się co raz lepszymi, a co za tym idzie jeszcze bardziej konkurencyjni.

Barbara Marszałek-Barnaś specjalista ds. zarządzania zasobami ludzkimi oraz koordynator ds. audytu w firmie A&T Concept, www.atconcept.com.pl

Komentarze
var __collector_config = { publisher: '62CD5834-C757-4F9F-A4EA-7451478E0D3C', };