...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Mediascaner.pl – zupełnie nowy sposób planowania mediów

Wygodna i skuteczna współpraca między wydawnictwami a firmami, które reklamują się w prasie i w internecie, szereg narzędzi ułatwiających codzienną pracę obu stronom - za pomocą portalu mediascaner.pl można prowadzić kampanie reklamowe, zdobywać nowych klientów, kupić lub sprzedać reklamę.

Materiał sponsorowany

Portal ułatwia codzienną pracę handlowcom oraz wydawnictwom oferując aplikację umożliwiającą tworzenie i realizowanie kampanii, łatwy kontakt z użytkownikami. Oprócz tego zawiera skatalogowaną bazę wydawców i tytułów wraz z ich danymi sprzedażowymi, kontaktami, dzięki czemu dana firma zainteresowana reklamą, może sobie wyszukać takie nośniki w prasie i internecie, jakie najbardziej pasują do jej produktu.

 

Wspólnie ustalają strategię

Jednym z narzędzi portalu jest aplikacja do tworzenia media planów. – Dzięki niej można zaplanować całą aktywność mediową dla swojej firmy lub poszczególnych marek. Wystarczy ustawić daty kampanii, wybrać z bazy interesujące tytuły prasowe, ustalić rodzaje aktywności reklamowych i gotowe. Można prowadzić wiele kampanii jednocześnie, ponieważ tzw. przypominacz będzie wysyłał informację o zaplanowanych terminach czy zadaniach do wykonania – mówi Karolina Haczykowska-Fidrych, prezes zarządu spółki Lowa, właściciel portalu mediascaner.pl. Wszystkie zapisane dane można udostępniać także innym osobom oraz na bieżąco aktualizować. – To znacznie ułatwia pracę. Obecnie osoba zajmująca się reklamą w firmie i osoba reprezentująca wydawcę, wymieniają się kilkoma, a nawet kilkudziesięcioma e-mailami oraz telefonami dziennie. Materiały prasowe zawsze się zmieniają, co powoduje, że trzeba stale być w kontakcie i notować zmiany. Dzięki aplikacji te osoby mogą prowadzić wspólne notatki i wspólnie budować plan: ustalają koszty, strategię marketingową itp. Jeśli pojawiają się jakieś zmiany czy przesunięcia terminów, obie strony mogą nanosić poprawki.

Wykresy i wyniki pod lupą handlowca

W portalu jest także moduł – analiza, prezentujący wyniki wydawnictw, np. nakłady, dane sprzedażowe, liczby użytkowników itp. – Są one widoczne dla każdej zalogowanej firmy. Firma tylko określa jakie parametry ją interesują i otrzymuje konkretne informacje. Dane te są przesyłane automatycznie, bez konieczności kontaktowania się z każdym z wydawnictw oddzielnie. Dzięki temu, dana firma może je porównać,przeanalizować np. ich wyniki, koszty i zasięg reklam, liczbę czytelników, sprzedanych wydań, może zrobić wykresy sprzedaży, czytelnictwa i nakładów, przeliczyć koszty dotarcia do odbiorców i wiele innych. Wszystkie badania i analizy można wygenerować do PDFa czy exela, które są gotowe do przesłania np. jako raport dla przełożonych – mówi Karolina Haczykowska-Fidrych.

 

Oferta wystawiona na aukcję

Wydawnictwa korzystające z portalu, mają przede wszystkim szerokie możliwości zdobycia nowych klientów, a także możliwość wystawiania ofert typu last minute dotyczących wolnej powierzchni reklamowej. Można je skierować do wszystkich użytkowników portalu lub tylko do wybranej i ściśle określonej grupy.

– Zajmuje to nie więcej niż 5 minut. Podam przykład: handlowiec z wydawnictwa ma pilnie do sprzedania powierzchnię reklamową, bo właśnie wycofał się klient. Korzystając z naszego modułu aukcji wystawia np. taką ofertę: Brief, 4 okładka, wydanie 8, cena wywoławcza (lub po prostu cena) oraz deadline – wszystko poprzez prosty formularz. Może to rozesłać do wszystkich użytkowników lub wybrać sobie branże. Oferta trafia na profil osób z tych firm i ich telefony, jeśli mają pobraną aplikację – wyjaśnia Haczykowska-Fidrych.

Z tego typu usługi może skorzystać także osoba zajmująca się reklamą w firmie. – Załóżmy, że chce zrobić notatki prasowe albo reklamy w konkretnych tytułach. Zamiast pisać do każdego handlowca po kolei maila, może zrobić to automatycznie przez portal. Wystarczy zaznaczyć interesujące go tytuły na liście, określić rodzaj kampanii (rozmiar, umiejscowienie ogłoszenia i czas trwania kampanii), a następnie opublikować ofertę, która staje się widoczna dla wybranych wcześniej wydawców. Działy reklamy mogą od razu składać swoje propozycje – mówi.

Zamiast tablicy korkowej

Każdy użytkownik portalu posiada też swoją własną tablicę, która spełnia zadanie tablicy korkowej – może na niej przypinać notatki, pomysły, przypomnienia a także wszystko inne co go interesuje, inspiruje lub co po prostu jest do zrobienia. Zakładka moje pliki umożliwia katalogowanie swoich plików i udostępnianie ich użytkownikom portalu lub na maila za pomocą linków – bardzo przydatna funkcjonalność dla pracowników działów PR czy reklamy.

By korzystać z portalu należy się zarejestrować i wykupić abonament. Przez pierwszy miesiąc można bezpłatnie testować zaproponowane rozwiązania. Następnie, w zależności od wybranej opcji płaci się od 90 zł za miesiąc.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF