...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Poznań: Akcja edukacyjna na rzecz czystej Warty

Miasto Poznań przez całe wakacje prowadzi akcję edukacyjną, dotyczącą utrzymania czystości nad Wartą. Bohaterowie kampanii – patroni miasta św. Piotr i Paweł - zachęcają osoby wypoczywające nad rzeką do sprzątania po sobie i przekonują, że utrzymanie porządku to wspólna odpowiedzialność poznaniaków.

Tereny nadwarciańskie w Poznaniu przyciągają coraz więcej osób, które chętnie spędzają czas nad rzeką. Zainteresowanie Wartą rośnie dzięki  bogatej ofercie sportowej i rekreacyjnej terenów nadrzecznych. Działają plaże miejskie, port rzeczny i tramwaj wodny. Dostępne są otwarte boiska i miejsca do grillowania. Wartostrada spina kolejne odcinki trasy pieszo-rowerowej na obu nadbrzeżach. W okolicy Warty funkcjonują też punkty gastronomiczne i rozrywkowe.

Urząd Miasta przekonuje, że kampania ma być odpowiedzią na rosnącą frekwencję nad Wartą i wynikające z tego trudności w utrzymaniu porządku. Działania edukacyjne maja zwrócić uwagę, że utrzymanie czystości to wspólny obowiązek wszystkich bywalców terenów nadwarciańskich. Wciąż pokutuje błędne przekonanie, że odpady powinien posprzątać ktoś inny. Miasto pomaga w utrzymaniu czystości, od ubiegłego roku przy nadbrzeżach stoją kontenery na śmieci i przenośne toalety. Jednak ciężar odpowiedzialności leży po stronie wypoczywających nad Wartą.

Bohaterami kampanii są postacie z herbu Poznania – święci Piotr i Paweł, którzy porzucili na chwilę swoją pracę i zajęli się sprzątaniem rzeki, przypominając, że jest wspólnym dobrem i wszyscy powinni dbać o jej czystość.

Plakaty i inne materiały promocyjne, w tym wlepki, przypinki i plecaki, są widoczne w  przestrzeni miasta, przypominając o kulturze osobistej nad Wartą. Właściwą postawę promuje także specjalny klip. Do końca lipca animację na miejskim fanpage’u wyświetlono niemal 150 tys. razy.

Autorzy kampanii – warszawska agencja John Pitcher – powołują się na podobne doświadczenia, z jakimi od lat mierzy się Warszawa. W stolicy frekwencja nad Wisłą również powoduje duże zaśmiecenie. Dlatego Miasto Poznań chce włączyć do kampanii jak najwięcej podmiotów, które działają w okolicy Warty. Do współpracy zostali zaproszeni wszyscy gospodarze rzeki, mający realny wpływ na zagospodarowanie nabrzeża, m. in. Politechnika Poznańska, kluby KontenerART i Brzeg Wschodni, okoliczne sklepy i punkty gastronomiczne.

Kampania „Trzymaj czystą Wartę” potrwa do końca wakacji.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF