...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Mobile Trends 2018 – podsumowanie pierwszego dnia konferencji

Ostatni tydzień lutego i początek marca to trudny czas dla osób zainteresowanych tematyką mobilną. Muszą bowiem wybrać pomiędzy World Mobile Congress w Barcelonie, a Mobile Trends Conference w Krakowie. Dla marketera decyzja powinna być oczywista – Kraków i MTC. W tym roku odbyła się już 7. edycja wydarzenia. Uczestniczyliśmy w każdej z nich, co pozwala nam obserwować rozwój rynku mobilnego w Polsce.

Jeśli mielibyśmy jednym zdaniem podsumować pierwszy dzień konferencji – kanał mobile stał się tłem. Każdy z niego korzysta, nie do końca zawsze zdając sobie z tego sprawę, nadążając za technologią.  Konferencje rozpoczęła – okrzykniętą chwilę później “Beyonce polskiego rynku mobilnego” – Monika Mikowska, z agencji Mobee Dick, która pokazała, w jaki sposób mierzy się aktywność w kanale mobile. Wspomniała też o trendach dominujących w kanale mobilnym, takich, na które trzeba zwrócić uwagę, jak np. pionowe video. Prezentacja zawierała też konkretne przykłady sukcesów z polskiego rynku, w tym z obszaru aplikacji handlowych i bankowości mobilnej. Prelekcję można podsumować jednym zdaniem – “Ważna jest oferta ukryta w kanale mobilnym, ale bacznie obserwujmy konsekwencje jakie niesie postęp technologiczny”. Wszystko podane w przejrzystej formie w sam raz na początek dużej dawki wiedzy która czekała tego dnia.

Mobile sprzedaje

Kolejną prelekcję, którą warto wyróżnić poprowadził Bartek Sobczak z empik.com, który przekazał dużą dawkę wiedzy z zakresu e-commerce i m-commerce. Bartek rozprawił się z tezą, że mobile nie sprzedaje. Prezentacja otworzyła oczy niedowiarkom, dała namacalne dowody na to, że mobile to dziś jedyny driver wzrostu oraz, że należy zmienić myślenie na multi device conversion. Warto zapamiętać z tej prezentacji, że mobile jest kanałem wspierającym online oraz offline, a kluczem jest odpowiednio to wsparcie wycenić.

Kolejne prezentacje przeniosły nas w odległy świat smsów, czy prób reaktywacji tego kanału poprzez RCS, czyli Rich Communication Services. Pomimo, że niektórzy uważają, że to przeżytek, w kanale mobile, warto się przyjrzeć też skutecznym zastosowaniom tego typu kanału w przypomnieniach
i powiadomieniach. RCS, mimo zalet większej interaktywności, jeszcze nie zawojował rynku i wciąż brakuje konkretów, jeśli chodzi o tę technologię.

O bankowość mobilnej opowiadał Artur Józefowski z Banku Zachodniego WBK. Pokazał, że warto zwrócić uwagę na wszystkie modele płatności, jakich oczekują lub mogą oczekiwać użytkownicy np. Blik. O Bliku wspomniała również Monika Mikowska, podając dane z aplikacji IKO banku PKO BP. Tylko IV kwartale 2017 r. użytkownicy dokonali ponad 400 tys. płatności wykorzystując tę metodę.

Jaka powinna być strona mobilna

W tym roku zima pokrzyżowała plany Valentyna Pylypchuka z Googla, który nie dotarł do Krakowa przez atak zimy w Dublinie.  Mimo to w skondensowanej formie, przy pomocy połączenia video usłyszeliśmy o planach Google odnośnie rozwoju technologii AMP Accelerated Mobile Pages
i zmianach w  indeksowaniu mobilnym
. Była to wiedza techniczna, ale przekazana w sposób przystępny dla każdego. W  podobnym tonie prezentację wygłosił Mariusz Gąsiewski również reprezentant Google, tym razem polskiego oddziału. Pokazał przykłady wdrożeń AMP z całego świata. Wskazał również, na co warto zwrócić uwagę przy analizie własnej strony. Pomijając rzeczy oczywiste, jak dostosowanie strony do urządzeń mobilnych, dla użytkownika liczy się czas ładowania strony. Warto to sprawdzić nie tylko na szybkim łączu w centrum dużego miasta, ale również
w rejonach gdzie użytkownik, z różnych przyczyn, może mieć gorszą jakość połączenia.

O różnorodności tematów pierwszego dnia niech świadczy fakt, że w programie pojawiła się prelekcja poruszająca temat mobilnego SEO, którą wygłosił Krzysztof Marzec z DevaGroup. Krzysztof bazując na realnych danych z kampanii, które prowadził, pokazał, na co zwrócić uwagę, gdzie najczęściej możemy popełniać błędy i jak dobrze wykorzystać narzędzia, które bez problemu znajdziemy w Internecie. Całość można podsumować – konkretna prezentacja z wykorzystaniem danych i bez owijania w bawełnę.

Pierwszy dzień w pigułce

Czego zabrakło pierwszego dnia konferencji? Oczekiwałem od firm występujących na wydarzeniu, które na co dzień bazują na zbieraniu danych o użytkownikach, poruszenia tematu głównych wyzwań na rok  2018. Takim wyzwaniem jest chociażby rozpoczęcie obowiązywania RODO w maju. Informacja o tym, że firmy są przygotowane to troszkę za mało. Warto było w paru punktach wspomnieć o wymaganiach, jakie marketer i wydawca powinni do tego czasu spełnić.  W kontekście reklamowym, pominięta została kwestia inicjatywy Coalition for Better Ads mającej na celu wyeliminowanie najbardziej ‘inwazyjnych’ reklam – możemy więc wnioskować, że nie taki diabeł straszny. Co było na plus? Dobór tematów prelekcji. Wiadomo, że w ciągu 30 min nie da się dokładnie opowiedzieć o wszystkim, ale  prelegenci wspomnieli o większości najważniejszych trendów, na które marketerzy i wydawcy powinni zwrócić większą uwagę.

 

 

O Adrino

Adrino to największa w Polsce sieć reklamy mobilnej i internetowej. Emitowane przez Adrino reklamy obecne są w ponad 320 serwisach www i 100 aplikacjach,i odnotowują ponad 1,2 miliarda odsłon miesięcznie. Zespół firmy tworzy kilkudziesięciu doświadczonych specjalistów. Adrino współpracuje z największymi  wydawcami i domami mediowymi w Polsce, dostarczając usługi takie jak tworzenie kampanii reklamowych w mobilnych wersjach serwisów www, portalach, jak i w aplikacjach, dostarczanie mobilnych rozwiązań marketingowych i technologii służącej do realizacji, pomiaru i optymalizacji kampanii reklamowych na urządzeniach mobilnych.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF