Mobilna szybkość kluczem do sukcesu

418

Obecnie posiadanie strony internetowej nie jest już przewagą konkurencyjną, ale obowiązkową inwestycją każdego przedsiębiorcy lub wydawcy. W czasach, kiedy już 41% Polaków poszukuje informacji za pośrednictwem telefonu tak samo często, jak przy użyciu komputera, przepustką do sukcesu staje się szybkość ładowania strony na smartfonach. Przedsiębiorcy mogą tracić nawet połowę wizyt mobilnych z powodu zbyt długiego czasu ładowania – jak wskazuje badanie Google, ten czas nie powinien przekraczać 3 sekund. Okazuje się, że taka sytuacja może mieć miejsce nawet w 90% przypadków, gdyż strony małych i średnich firm ładują się średnio aż 10 sekund. Google, wychodząc naprzeciw potrzebom przedsiębiorców, ulepsza narzędzie Test My Site i organizuje Speed Up Week – tygodniowe wydarzenie poświęcone mobilnej stronie biznesu.

Jak wskazują najnowsze dane, więcej niż połowa polskich przedsiębiorców nie posiada strony dostosowanej do smartfonów.[1] Zaś ci, którzy planują zainwestować w poprawę obecności firmy w internecie, często nie mają świadomości, jak ważna jest szybkość ładowania strony na telefonach. Przykładowo: jeżeli strona restauracji zbyt długo ładuje się na telefonie, jej właściciele tracą potencjalnych klientów, którzy przebywają akurat w pobliżu i poszukują miejsca, do którego chcieliby wstąpić na posiłek. Czas wczytywania się dobrych stron lokali z branży gastronomicznej to najczęściej pomiędzy 4,5 sekundy a 5 sekund, dlatego jeżeli strona danego miejsca ładuje się już 7 sekund, dla właścicieli może to oznaczać utratę nawet 26% wizyt.[2] Znaczy to również, że przedsiębiorcy aktualnie pozostają w tyle za konsumentami, bowiem już 61% Polaków posiada smartfona, którego coraz częściej wykorzystują do zakupów. 31% z nich szuka za jego pośrednictwem inspiracji, rozglądając się za produktami lub usługami, a 25% używa telefonu do znalezienia informacji o lokalnych sklepach i usługach.1

Przy pomocy najnowszej wersji narzędzia Test My Site (testmysite.thinkwithgoogle.com) Google sprawdził średni czas, w jakim polskie strony ładują się na telefonach w obrębie poszczególnych branż. W przypadku sprzedaży detalicznej jest to 11,3 sekundy, mediów i rozrywki – 10,6 sekundy, a biznesu – 9,8 sekundy.4 Ten czas wydaje się zdecydowanie zbyt długi, szczególnie w świetle danych mówiących, iż już 1-sekundowe opóźnienie w ładowaniu się strony powoduje spadek konwersji o 7%, a satysfakcji klienta o 16%.[3] Dla 79% mobilnych konsumentów niewystarczające dostosowanie strony do smartfonów będzie także powodem, aby nie robić ponownie zakupów za jej pośrednictwem.[4]

Najnowsza wersja narzędzia Test My Site umożliwia nie tylko określenie szybkości ładowania strony i sprawdzenie jej dostosowania do urządzeń mobilnych, ale i porównanie osiąganych przez stronę wyników na tle danej branży. Przedsiębiorcom czy wydawcom umożliwi to przede wszystkim określenie tego, jak ich strony wypadają na tle konkurencji. Daje to również dużo lepszy obraz zapotrzebowania na zmiany – dzięki narzędziu przedsiębiorca lub wydawca dowie się, czy jego konkurencja jest dużo lepiej przygotowana do ery mobilnej, a także zobaczy oszacowanie, ilu użytkowników traci jego strona z powodu zbyt długiego czasu ładowania na smartfonie.

Na podstawie przeprowadzonego testu właściciel otrzyma od Google także zestaw rekomendacji dedykowanych dla jego strony, wskazujących, co należy poprawić, aby czas jej ładowania na telefonach uległ skróceniu.

Aby zwiększyć świadomość potrzeby posiadania strony dostosowanej do szybkiego ładowania na smartfonach wśród małych i średnich firm, Google w dniach 25-29 września br. organizuje Speed Up Week – tygodniowe wydarzenie, w ramach którego przedsiębiorcy, jak i wydawcy będą mogli za darmo przetestować swoją stronę przy pomocy ulepszonego narzędzia Test My Site, wziąć udział w Hackathonie, nawiązać współpracę z Partnerem Google lub – w przypadku początkujących – utworzyć darmową i przyjazną smartfonom stronę internetową poprzez Google Moja Firma.

Przedsiębiorcy zyskują więc szansę na lepsze dostosowanie się do oczekiwań i potrzeb dzisiejszych konsumentów. Mogą bezpłatnie przetestować swoją stronę internetową pod kątem jej funkcjonowania na urządzeniach mobilnych, dowiedzieć się, o ile sekund będą w stanie poprawić swój wynik, oraz uzyskać konkretne rekomendacje, co można poprawić, aby ich strona ładowała się szybciej. Wdrożenie proponowanych zmian pozwoli nie tylko sprowadzić na stronę większą liczbę potencjalnych klientów, ale także poprawi efektywność działań reklamowych prowadzonych w internecie.

[1] Raport Ipsos, Impact Study – Poland „Offline”, 2017 r.

[2] Dane z Test My Site dla Polski, 2017 r.

[3] A beginner’s guide to website speed optimization, kinsta.com, dostęp: 11.09.2017 r.

[4] How loading time affects your bottom line, blog.kissmetrics.com, dostęp: 11.09.2017 r.

Komentarze
var __collector_config = { publisher: '62CD5834-C757-4F9F-A4EA-7451478E0D3C', };