...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Nagrody 32. międzynarodowego konkursu reklamowego Epica rozdane!

15 listopada podczas uroczystej gali ogłoszono wyniki 32. edycji konkursu reklamowego Epica Awards. Nagrody zostały przyznane w sześciu kategoriach. Również Polska została doceniona przez jury składające się z dziennikarzy i reporterów z całego świata.

Sieć Roku: McCann Worldgroup

Agencja Roku: Forsman & Bodenfors

Producent Roku: Blur Films

Byłem zaskoczony ogólną jakością prac, a także innowacją i dowcipem w zgłoszonych kampaniach. W każdej kategorii było wielu silnych rywali i zawsze trudno było wybrać jednego wyraźnego zwycięzcę. – powiedział przewodniczący jury, Tony Chambers, były redaktor naczelny i dyrektor kreatywny Wallpaper, który niedawno założył własną firmę doradczą TC & Friends.

Wśród laureatów Grand Prix tegorocznej edycji konkursu Epica Awards znalazły się Agencje ze Stanów Zjednoczonych, Włoch, Irlandii, Niemiec i Japonii.

Nowy Grand Prix w kategorii Odpowiedzialność za kampanię społecznie odpowiedzialną powędrował do McCann Worldgroup w Nowym Jorku. Kampania “Price On Our Lives” pozwoliła amerykańskim uczniom na protest przeciwko przemocy z użyciem broni za pomocą silnego symbolu: ceny ich życia obliczonej na podstawie kwoty pieniędzy przekazanej przez NRA politykom, podzielonej przez całkowitą liczbę studentów. Cena wyniosła niewiele ponad dolara. Komentując nagrodę — i nagrodę w kategorii Sieć Roku — Rob Reilly, Global Creative Chairman w McCann Worldgroup, powiedział: Zdobywanie nagród nigdy nie jest motywacją, ale raczej produktem ubocznym działania właściwego dla naszego klienta. Ogromne podziękowania dla wszystkich pracowników MWG za ich starania, za to, że nigdy się nie poddają i sprawiają, że nasi partnerzy osiągają wspaniałe sukcesy.

https://www.facebook.com/McCannWG/videos/1735758206510120/

Alternatywne Grand Prix, (również nowa kategoria), trafiło do Publicis Italy i Diesel za kampanię, która uderzyła w fałszywą modę. Diesel stworzył własną markę “DEISEL” i wyprzedał ją w wyświechtanym nowojorskim sklepie pop-up w czasie tygodnia mody, zanim ujawnił, że ubrania naprawdę były autentyczne — tylko etykieta była błędna. Dodatkowo była to edycja limitowana. Repliki zostały wyprzedane w ciągu jednej doby i spowodowały duży szum medialnego wokół marki „DIESEL”

Grand Prix Digital wygrała agencja Rothco / Accenture Interactive za projekt „JFK Unsilenced” zrealizowany dla The Times. Wykorzystano technologię cyfrową do odtworzenia mowy, którą John F. Kennedy wygłosiłby w Dallas Trade Mart, gdyby nie został zastrzelony 22 listopada 1963 roku. Prawie doskonały głos JFK, wygłaszający przemówienie, którego nigdy nie było mu dane zaprezentować, przyprawia słuchaczy o dreszcze. To ogromne poparcie dla nas, że dziennikarze pracujący dla magazynów marketingowych i komunikacyjnych na całym świecie uznali naszą pracę dla The Times i nagrodzili ją prestiżowym Grand Prix — komentuje Jill Byrne, dyrektor ds. Marketingu w firmie Rothco

DDB Germany została nagrodzona Grand Prix w kategorii Print za „The remarkable Lise”. Kampania zakreślaczy  „Stabilo” dosłownie „uwypuklała” utalentowane kobiety, które zostały zaniedbane przez historię i musiały stanąć w cieniu swoich męskich odpowiedników.

Grand Prix Design otrzymała agencja 72andSunny, która stworzyła nową, dynamiczną tożsamość “LA Orginal” dla wielowymiarowego miasta L.A. w imieniu Funduszu Burmistrza Los Angeles. 72andSunny’s Dyrektor ds. Strategii i Partner Strategiczny, Kelly Schoeffel, powiedział: To był zaszczyt dla marki Los Angeles w samym środku twórczego renesansu — od techniki przez rozrywkę po produkcję. Nasz pierwszy system tożsamości obywatelskiej celebruje różnorodność społeczności, jednocześnie wspierając i finansując lokalną kreatywność.

Grand Prix w kategorii Film przyznano marce  Shiseido za dziwaczny i poetycki film „The Party Bus”, który łączy animację, efekty specjalne i dramat, by opowiedzieć współczesną bajkę. Animacja 3D wymagała blisko 2000 zdjęć poklatkowych.

„Party Bus” został stworzony w celu rozszerzenia zasięgu Shiseido wśród młodych ludzi. Myśleliśmy dużo o tym, co możemy zrobić z makijażem w tym zdezorientowanym i podzielonym świecie. W końcu doszliśmy do koncepcji, że makijaż może być odważny, a wykonywanie makijażu na swój własny sposób daje pewność siebie. To skłoniło nas do poruszenia tematu LGBT. W kulturze japońskiej istnieje silna tendencja konserwatywna, a historie o LGBT nie są jeszcze powszechnie znane. Myślę, że ten film był prawdopodobnie pierwszym dziełem dużej japońskiej firmy, która zaadresowała reklamę do społeczności LGBT — komentuje Dyrektor kreatywny Shiseido, Masato Kosukegawa,

https://youtu.be/J3DDjKMWkTw

W tym roku Epica otrzymała 4020 zgłoszeń z 69 krajów, co stanowi wzrost o 20% w stosunku do roku poprzedniego, pomimo trudnych warunków rynkowych. Było to spowodowane powrotem sieci Publicis Groupe oraz entuzjastyczną reakcją Niemiec i Ameryki Łacińskiej. W rzeczywistości najwięcej zgłoszeń pochodziło z Niemiec, a następnie z USA i Francji. Zgłoszonymi w tym roku po raz pierwszy krajami były Iran i Maroko. Szczególnie dobrze zaprezentowały się sieci BBDO i McCann Worldgroup.

Jako jedyna Polska kampania została wyróżniona „Niezniszczalna Tęcza” autorstwa 180heartbeats + JUNG v MATT dla Marki Ben&Jerry’s, Stowarzyszenia Miłość Nie Wyklucza oraz Fundacji Wolontariat Ludności. Kampania otrzymała dwie złote i jedną srebrną statuetkę.  

Założona 31 lat temu, Epica jest jedyną ogólnoświatową nagrodą kreatywną, ocenianą przez dziennikarzy z prasy marketingowej, projektowej i reklamowej, a także specjalistycznych reporterów z obszarów od produkcji po VR i branding luksusowy.

 

Anita Florek