Narzędzia YouTube, które pomagają zwiększyć sprzedaż

77

Według prognoz do końca 2018 roku wideo będzie stanowiło 80% treści w internecie! Transformacja cyfrowa zmienia rynek reklamy. Jak sprzedawać na YouTube – drugiej największej wyszukiwarce w sieci?

W Polsce, w grupie wiekowej 16-34, treści portalu YouTube są obecnie oglądane częściej niż telewizja kablowa. Każdego roku publiczność tego kanału rośnie, a im więcej chętnych, którzy oglądają zasoby zgromadzone na platformie, tym większe szanse dla reklamodawców na dotarcie do nowych klientów.

Według oficjalnych danych GUS z YouTube’a każdego miesiąca korzysta w Polsce średnio 20,2 mln użytkowników, a więc ok. 53% populacji. Dynamika wzrostu udziału reklam wideo w wydatkach marketingowych online kształtuje się na poziomie ok. 2 p.p. r/r. Saleforce w swoim raporcie podkreśla, że coraz mniejsze budżety reklamowe przeznaczane są na reklamy typu display (tradycyjne banery). Z kolei wideo jest obecnie najbardziej wzrostowym formatem reklamy, co zauważa w swoich badaniach IAB Polska. Według prognoz SMG, wartość wydatków rynku reklamowego na wideo online w Polsce w 2020 wzrośnie o 427% w stosunku do wyników osiągniętych w 2016. Dotarcie za pomocą TV z komunikatem reklamowym staje się nieskuteczne i wciąż pozostaje bardzo drogie. Reklama wideo na YouTube to zupełnie co innego.

Wartość rynku reklamy video - wykres 1

Obecnie YouTube może pochwalić się 1,5 miliarda zalogowanych użytkowników miesięcznie. Jeżeli reklamy wideo mają wywierać wpływ na odbiorców, ważne jest, aby były widoczne – a nie tylko wyświetlane. W 2017 roku widoczność reklam YouTube nadal była liderem branży i wzrosła do 95% w 2017 r., w porównaniu do 2016 r., kiedy wynosiła 93%.

Wideo dla e-commerce

Zmiany, jakie zachodzą w świadomości użytkowników, są coraz bardziej widoczne. YouTube to nie tylko skarbnica umiłowanej przez złotorękich Polaków sekcji DIY czy How to…?, ale również doskonałe miejsce promocji produktów i tym samym zwiększenia popytu oraz sprzedaży pochodzącej z reklam wideo. Już od jakiegoś czasu wśród narzędzi reklamowych są również i te, stworzone specjalnie dla sektora e-commerce.

Sklepy internetowe mogą jeszcze bardziej wyeksponować swój asortyment np. poprzez format reklamowy True View for Shopping. Narzędzie to wzbogaca reklamy wideo o elementy interaktywne, kierujące odbiorców bezpośrednio do stron produktów w sklepie online, co znacznie przybliża użytkowników do finalizacji zakupów. Opcja True View for Shopping generuje karty produktowe, wykorzystując do tego dane z Merchant Center. W tego typu reklamach może pojawić się do sześciu kart produktowych jednocześnie. Istnieje również możliwość filtrowania zasobów reklamowych, aby precyzyjnie dostosować wyświetlane produkty do przekazu wideo.

Sephora TrueView

3 powody, by korzystać z wideo w e-commerce

Rozszerzony zasięg – dzięki kartom produktowym możesz wpłynąć na użytkownika na wcześniejszym etapie ścieżki zakupu, a także dotrzeć do tych niezdecydowanych!

Dopasowanie kontekstowe – promowanie produktów bezpośrednio związanych z oglądanym filmem wideo, w momencie, gdy użytkownicy aktywnie szukają inspiracji i opinii, zwiększa się prawdopodobieństwo konwersji.

Angażujący i umożliwiający działanie format – połączenie mocy wzroku, dźwięku i ruchu zwiększa liczbę konwersji z wideo i skraca ścieżkę zakupu.

Jak mierzyć efekty?

W celu dokonania ewaluacji prowadzonych działań niezbędna jest znajomość podstawowych metryk związanych z kampaniami wideo. Interfejs AdWords posiada wiele różnych wskaźników, które pozwalają ocenić nam efekty emitowanych reklam. Podstawowymi parametrami, pozwalającymi ocenić stan kampanii wideo, są: współczynnik obejrzeń i średni koszt obejrzenia.

Współczynnik obejrzeń – stosunek liczby osób, które obejrzały film (przez co najmniej 30 sekund) bądź weszły z nim w interakcję (np. przez kliknięcie w kartę produktową) do liczby wyświetleń reklamy. Wyższa wartość współczynnika zwykle wskazuje, że nasza kreacja utrzymuje uwagę potencjalnych klientów. Jedną z dobrych praktyk na jego poprawę jest wprowadzenie zmian w reklamie.

Średni koszt obejrzenia (CPV) – średnia kwota, którą płacimy za obejrzenie*. Jej wysokość zależy od różnych czynników. Niższy CPV oznacza, że płacimy mniej za każde obejrzenie reklamy przez potencjalnego klienta, dzięki czemu efektywniej wykorzystujemy przeznaczony budżet. Do najpopularniejszych praktyk obniżających CPV należą: zmiana strategii ustalania stawek, zawężanie kierowania i udoskonalanie kreacji wideo.

* Obejrzenie jest liczone tylko, jeśli użytkownik ogląda film przez co najmniej 30 sekund lub do końca (w zależności od tego, co nastąpi szybciej) lub gdy wejdzie w interakcję z Twoją reklamą.

W przypadku reklam wideo z opcją True View for Shopping warto monitorować wyniki pod kątem zaangażowania:

Zaangażowanie – liczba kliknięć w interaktywne elementy, takie jak ikony, które rozwijają karty w reklamie wideo.

Współczynnik zaangażowania – iloraz interakcji uzyskanych przez reklamę (np. ikon kart) i liczby wyświetleń. Wynik wyrażany jest jako wartość procentowa (interakcje ÷ wyświetlenia = współczynnik zaangażowania).

 

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, w jaki sposób wideo sprzedaje i jakie narzędzia YouTube w tym pomagają czy dowiedzieć się jak zaplanować i uruchomić kampanię w tej sieci społecznościowej, przyjdź na konferencję Akademia Marketingu: Social media to nowa telewizja. Wydarzenie odbędzie się 16-17.05.2018 r. w Krakowie.

Podczas prelekcji Programmatic Video, czyli telewizja 2.0 Marta Kusowska (Paid Search Specialist) oraz Dawid Dutkiewicz (Senior Programmatic Media Specialist) z Bluerank, zdradzą więcej pomysłów na to, jak skutecznie dotrzeć do odbiorców za pomocą działań reklamowych w portalu YouTube.social media to nowa telewizja konferencja.

Szczegóły dotyczące konferencji, pełną agendę oraz listę prelegentów można znaleźć pod adresem: akademiamarketingu.edu.pl

Autor: Marta Kusowska, Paid Search Specialist, Bluerank

Komentarze
var __collector_config = { publisher: '62CD5834-C757-4F9F-A4EA-7451478E0D3C', };