...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

NARZĘDZIA GOOGLE – PIERWSZE KROKI Z ADWORDS (CZ. III)

Przedstawiamy kolejną część na temat AdWords. Tym razem odpowiadamy na pytanie w jaki sposób wypromować aplikację mobilną i pozyskać nowych użytkowników oraz jak Google zamierza jeszcze bardziej zadbać o reklamy na urządzeniach przenośnych. Tłumaczymy także czym jest TrueView.

Tworząc nową kampanię najpierw dobrze zastanowić się nad jej celami reklamowymi. Możemy postawić na zwiększenie liczby pobrań aplikacji bądź zachęcenie do jej aktywnego użytkowania. Obrany cel determinuje rodzaj kampanii z jakiej najlepiej skorzystać. 

Uniwersalne kampanie promujące aplikacje

 

W wypadku tej kampanii reklamy będą automatycznie generowane w różnych formatach. Są tworzone na podstawie tekstu wpisanego przez reklamodawcę oraz szczegółów aplikacji zawartych w Google Play (mogą to być ikony lub zrzuty ekranu). Systemy AdWords bez udziału reklamodawcy sprawdzą, które odmiany reklam są najbardziej efektywne i będą je promować. Ten rodzaj kampanii, może pojawiać się w wyszukiwarce oraz na YouTube. W tym formacie możliwe jest też automatyczne ustalanie stawek, które przyczynią się do maksymalizacji liczby pobrań aplikacji przy zachowaniu ustalonego kosztu instalacji.

Instalacje aplikacji mobilnej

 

Ten typ kampanii umożliwia skoncentrowanie się na zachęcaniu użytkowników do pobierania konkretnej aplikacji. Reklamy przekierowują bezpośrednio do sklepu z aplikacjami. AdWords dostosuje sposób kierowania kampanii i reklamy tak, by dalej zwiększać liczbę instalacji aplikacji. Dostępne formaty to tekstowe, graficzne i wideo. Kampanie zachęcające do instalowania aplikacji mobilnej mogą się pojawiać w sieci wyszukiwania i sieci reklamowej. W odniesieniu do aplikacji na Androida reklamy będą wyświetlane w Google Play w ramach sieci wyszukiwania.

YouTube

 

Jak wskazuje badania IQS z grudnia 2015 r., obecnie aż 54 proc. filmów na YouTube jest wyświetlanych z poziomu smartfonu. Dlatego też, kolejnym sposobem na zwiększenie liczby pobrań aplikacji może być utworzenie kampanii TrueView dla promocji aplikacji mobilnych. Dzięki niej możliwe jest dotarcie do użytkowników YouTube, którzy przeglądają wideo związane z daną aplikacją lub wykazują zainteresowania zbieżne z kategorią, do której należy. Te reklamy będą wyświetlały się jedynie w aplikacji YouTube na smartfony i tablety, czyli nie pojawią się na komputerach, mobilnej witrynie YouTube ani w partnerskich witrynach wideo w sieci reklamowej. 

Zaangażowanie w aplikację mobilną

 

Kampania tego typu umożliwia wyświetlanie reklam użytkownikom, którzy już pobrali daną aplikację. Ponadto będą one odpowiednio dostosowane do obecnych klientów, dzięki czemu zwiększą ich zaangażowanie oraz chęć dalszego korzystania z aplikacji, mogąc także przywrócić użytkownika w dowolne/wybrane miejsce w jej obrębie. W tego typu kampaniach można wykorzystywać również tekst zachęcający do podejmowania konkretnych działań w aplikacji, takich jak dokonanie zakupu lub rezerwacji. W tym celu zastosowanie znajdą precyzyjne linki prowadzące do poszczególnych części aplikacji.

::

TrueView

 

Reklamy TrueView for shopping ułatwiają płynne przejście od oglądania wideo do podjęcia i sfinalizowania decyzji zakupowej. Wyświetlają się one w formacie In-Stream i prezentują szczegóły oraz zdjęcia produktu. Kliknięcie w reklamę przeniesie użytkownika bezpośrednio na stronę sklepu, gdzie będzie mógł dokonać zakupu. TrueView for shopping znajduje zastosowanie w tzw. mikro momentach, czyli pozwala dotrzeć do konsumenta z reklamą danego produktu lub usługi, akurat w chwili, w której go potrzebuje. W związku z tym, że użytkownicy najczęściej korzystają wtedy z urządzeń przenośnych a już 50% wyświetleń na YouTube pochodzi ze smartfonów i tabletów, format TrueView for shopping jest dostępny na desktop oraz mobilnie. Obecnie nie ma jeszcze dokładnej daty uruchomienia tej usługi dla polskich reklamodawców.

 

::

Konsultacji udzielił: Przemysław Modrzewski, Senior Analytical Lead for Startups, Export & Entrepreneurship Development Team w Google

::

Zobacz pierwszą i drugą część cyklu

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF