Nowy Google+ taki jak Pinterest?

1 246

15 maja, w trakcie konferencji w San Francisco, gigant z Mountain View ogłosił wprowadzenie zmian w swojej platformie społecznościowej Google+. Główny nacisk położony jest na zdjęcia, które rozmieszczone są w sposób przypominający rozwiązania znane z serwisu Pinterest, przeznaczonego do kolekcjonowania i porządkowania zebranych materiałów wizualnych.

Google+ w aktualnej odsłonie zawiera 41 nowych funkcji, które zdaniem twórców mają uczynić go bardziej intuicyjnym. Najbardziej charakterystyczna zmiana polegała na wprowadzeniu dwu- lub trzykolumnowego layoutu, w zależności od urządzenia, na którym wyświetlamy stronę.

Nowy serwis pozwala na więcej niż tylko zamieszczanie materiałów wizualnych. Google+ udostępnia inteligentne narzędzie Auto Awesome, które umożliwia edycję i korektę zdjęć. AA potrafi także automatycznie wybrać fotografie o najlepszej jakości oraz tworzyć z nich animowane GIF-y. Auto Awesome wyposażony jest też w opcję rozpoznawania uśmiechu oraz pozwala łączyć kilka zdjęć, tak aby stworzyć ujęcie panoramiczne. Użytkownik ma oczywiście wybór i automatyczne funkcje AA można wyłączyć.

Firma Larry’ego Page’a ogłosiła, że aktualnie 190 mln. osób aktywnie korzysta z Google+. Dla porównania 390 mln. liczy sobie grupa użytkowników, którzy pobrali co najmniej jedną aplikację z Google Play, korzystają z wideo-rozmów w Gmailu oraz dzielą się filmami z serwisu YouTube.

Źródło: Mashable

Komentarze
var __collector_config = { publisher: '62CD5834-C757-4F9F-A4EA-7451478E0D3C', };