Oto najbardziej wizjonerskie marki USA

1 848

Które marki są uznawane za najsilniejsze? Zapraszamy do lektury tekstu, w którym prezentujemy wyniki raportu PwC poświęconego najsilniejszym markom w Stanach Zjednoczonych w 2015 roku. Tradycyjnie w zestawieniu nie zabrakło takich gigantów jak Amazon, Apple, Coca-Cola, Google, Nike czy Facebook. Sprawdź, jak wygląda pełna lista.

Marki muszą być autentyczne

 

Czym wyróżniają się najsilniejsze marki USA? Według raportu PwC „Bonfire of the brands”, konsumenci postrzegają je jako godne zaufania, autentyczne, niezawodne i w coraz większym stopniu wizjonerskie. Co jeszcze jest istotne w budowaniu wizerunku marki?

Współcześni konsumenci szukają marek, które są wysoce transparentne w kontekście procesów, sposobu pracy, produktów i materiałów, których używają. Konsumenci chcą wierzyć, że marki robią wszystko, co tylko mogą, by chronić ich prywatność. Chcą marek, które dobrze traktują swoich pracowników. Identyfikują się z markami, które są autentyczne.

Konsumenci twierdzą, że bycie współczesnym wizjonerem wiąże się z wprowadzaniem na rynek nowych produktów i usług, a nie tylko ciągłe rozwijanie już istniejących. Bycie wizjonerem to podejmowanie wyzwań i problemów, których nie podejmuje konkurencja. Bycie wizjonerem to mądre przewidywanie potrzeb konsumentów i identyfikacja pragnień, o których istnieniu nie wiedzieli.

 

TOP 25

 

Które brandy znalazły się w gronie 25 najsilniejszych marek w USA? Większość z nich jest dobrze znana w Polsce, jednak pojawiły się też są też te mniej popularne wśród polskich konsumentów, jak np. Keurig – mało znana w Europie marka kaw w kapsułkach oraz automatów, lub Under Armour – marka odzieży sportowej.

Oprócz nich w zestawieniu znalazły się takie marki jak: Amazon, Apple, Bose, która specjalizuje się w produkcji sprzętu audio, Clorox z branży FMCG, Coca-Cola, Discovery Channel, Disney, DreamWorks, eBay, Facebook, Google, Hallmark, HP, LG, Microsoft, National Geographic, Netflix, który niedawno wszedł do Polski, Nike, Paypal, PepsiCo, Rubbermaid, Samsung i Sony

 

Marki topowe dla wszystkich

 

Ciekawy może okazać się również wniosek, że dwa, wydawałoby się, zupełnie różne pokolenia: powojenne, urodzone w latach 1946-1964 i Millennialsi z roczników 1980-2000, bardzo podobnie postrzegają najsilniejsze marki.

Otóż, kiedy poproszono przedstawicieli tych grup o wskazanie 10. najsilniejszych marek, to aż pięć pozycji się pokryło. Obie grupy wskazały: Amazona, Apple, Google, Microsoft i Samsunga.

Co ciekawe w TOP 10 wg pokolenia powojennego nie pojawiły się Facebook, Disney, Coca-Cola, Netflix oraz Pepsi.Co.

Natomiast Millennialsi nie uwzględnili w swoim rankingu marki Bose, Discovery Channel, DreamWorks, Hallmark, National Geographic.

Jak pokazuje raport PwC, wcale nie jest łatwo utrzymać swoją pozycję w tego typu zestawieniach. Przez ostatnie 15 lat, aż 47 proc. marek wypadło z listy stu największych marek.

::

Źródło: Raport PWC „Bonfire of the brands”

::

Foto: Fotolia

Komentarze
var __collector_config = { publisher: '62CD5834-C757-4F9F-A4EA-7451478E0D3C', };