...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Kryzys w social media – konkurs

Magazyn Brief jest patronem książki "Zarządzanie kryzysem w social media" autorstwa Moniki Czaplickiej. Z tej okazji mamy dla Was konkurs oraz krótki wywiad z autorką. Do wygrania 8 egzemplarzy książki!

Co jest najważniejsze w radzeniu sobie z kryzysami marki? Jakie działania należy podjąć w mediach społecznościowych?

Monika Czaplicka: Myślę, że najważniejsze elementy zawarte są w zasadzie 5P: przygotuj się na kryzys (większość z nich można uniknąć), przeproś i przyznaj się do błędu, popraw się (firmy mają tendencje do popełniania tych samych błędów) i powetuj – coś z czego warto korzystać, bo może poprawić naszą sprzedaż mimo sytuacji kryzysowej.

Czy w zeszłym roku Twoim zdaniem, któryś z kryzysów obecnych w mediach społecznościowych wpłynął znacząco na sprzedaż danej marki?

W przypadku większości kryzysów trudno mówić o opublikowanych danych, dlatego nie jestem w stanie za bardzo powiedzieć która sytuacja mogła wpłynąć na sprzedaż marki. Wiemy, że nc+ straciło 200 tys. klientów po pierwszym kwartale, ale nie wiem na ile to kwestia sytuacji, a na ile innych czynników. Innymi słowy – nawet jeśli mam jakieś wyniki sprzedaży bardzo ciężko oddzielić kwestię kryzysu w social media od wielu innych wpływających na sprzedaż.

Która marka najlepiej do tej pory radzi sobie z sytuacjami kryzysowymi?

Trudne pytanie. Nie jestem w stanie śledzić na bieżąco działań wielu marek na raz, dlatego nie mogę powiedzieć, która marka sobie radzi najlepiej, bo nie wiem, która rzeczywiście przeciwdziała kryzysom. Jest kilka marek, które chwalę za fajne zarządzenie kryzysem, m.in. Heinz, Milkę, Play czy Mini, ale to raczej pojedyncze przypadki niż stała tendencja.

::

Monika jest też autorką zadania konkursowego. Oto i ono:

Wyobraź sobie, że pracujesz jako specjalista ds. komunikacji we wchodzącej na rynek polski firmie telekomunikacyjnej skierowanej do młodzieży 13-25 lat. Jeden z klientów (lat 14) publikuje informację, że powinien płacić 20 groszy za sms, ale system ewidentnie nalicza mu 40 groszy. Zgłosił się w tej sprawie do biura obsługi klienta, ale konsultant Zbyszek powiedział mu, że jest młodym szczunem i nie powinien mieć telefonu. Do wpisu na bloga, którego linkuje młody klient, dołączono plik mp3 z fragmentem takiej wypowiedzi. Adam, który zgłasza do Ciebie skargę, ma już pod swoim postem kilka lajków oraz dwa komentarze, że to oburzające, że firma okrada i oszukuje i że obsługa klienta jest fatalna. Chwilę potem ktoś podsyła Ci linka do Wykopu linkującego do tego posta na blogu. Są już 4 wykopy. Wiesz już, że w waszym biurze obsługi nie pracuje żaden Zbyszek i że koszt sms to 20 groszy dla osób, które uruchomią usługę -50 proc. (przez stronę www). Post ma 20 minut. Jest piątek 16:20. Zaczyna się kryzys. Co robisz?

Na odpowiedzi czekamy do końca stycznia. Wysyłajcie je na adres    konkurs@brief.pl

Zwycięzców wybierze Monika Czaplicka. Przypominamy – mamy 8 książek do wygrania!

::

Książkę można również kupić online.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF