Pierwsze w historii zwycięstwo polskiej agencji w konkursie Facebook Awards

2 280

Agencja DDB&tribal zdobyła złoto w rywalizacji o Facebook Awards, za projekt #KISSaLOT – Świat pod jemiołą, realizowaną dla linii lotniczych LOT.

W konkursie Facebook Awards, który realizowany jest od czterech lat, nagradzane są najlepsze i najbardziej inspirujące kampanie przygotowane na Facebooku lub realizowane za pomocą platformy. O tym do kogo powędrują nagrody decydują autorytety światowej reklamy. W jury pojawiają się takie nazwiska ja David Droga z Droga 5, Nick Law (R/GA) i Gerry Graf z Barton F. Graf 9000.

Polska kampania miała nie lada konkurencję. Do tegorocznej edycji konkursu zgłoszono kilka tysięcy kampanii z 80 krajów z całego świata. Zwycięstwo DDB&tribal wkategorii Media Strategy, zapewniła kampania promująca markę LOT. W samolotach umieszane były pęki jemioły, które miały za zadanie zbliżać pasażerów i zachęcać ich do pocałunków na pokładzie. Facebook służył jako kanał promocji akcji i sposób dotarcia do użytkowników. W ramach projektu została stworzona także specjalna strona, na której można było śledzić pozycję samolotów biorących udział w akcji.

Już za rok polskie agencje będą miały szansę na kolejne nagrody. Być może doczekamy się także zwycięstwa w najważniejszej kategorii Blue Winners, którą w tym roku zgarnęły dwie kampanie. Pierwsza to Like a Girl realizowana przez Leo Burnett Toronto, Chicago, London/ Holler dla Procter & Gamble oraz Ice Bucket Challenge stowarzyszenia ALS Association.

Pozostałe nagrody i wyróżnienia można znaleźć na stronie Facebook Awards.

::

Fot. Facebook

Komentarze
var __collector_config = { publisher: '62CD5834-C757-4F9F-A4EA-7451478E0D3C', };