Pierwszy teledysk 360° nagrany w jednym ujęciu, jednocześnie transmitowany na żywo!

360

5 września warszawski raper Ten Typ Mes zrealizował pierwszy w Polsce klip LIVE 360° do swojego nowego utworu „Tymczasem (Poczuć się dobrze)”. Niektóre role w teledysku zagrali… fani Mesa! Wszystko odbyło się na żywo, w jednym ujęciu bez dubli, z transmisją w Internecie. Bezpośrednio po nagraniu odbył się niesamowity koncert artysty, również transmitowany live. Pięciominutowy teledysk można już zobaczyć w serwisie YouTube. To pierwszy taki projekt w Polsce. Jego sponsorem jest marka EB

Szczęśliwcy, którzy wygrali wejściówki od EB oglądali koncert na miejscu, ale całość, łącznie z przełomowym klipem, transmitowana była w 360° na fanpage’u piwa EB. Streaming w ciągu godziny trafił do niemal półtora miliona odbiorców, zbierając prawie 260 tysięcy obejrzeń. Teraz teledysk na kanale YouTube Alkopoligamii,  mogą oglądać także ci, którzy przeoczyli transmisję na żywo.

DUBLA NIE BYŁO

Wideo kręcone było tuż przed koncertem, transmitowane na żywo na Facebooku i w całości filmowane z 360-stopniowym polem widzenia. Klip kręcony był jako mastershot – jedno długie ujęcie, towarzyszące Mesowi od startu do wyjścia na scenę. Wszystko oczywiście transmitowane wprost do serwisów społecznościowych, nie było tu więc miejsca na duble, montaż czy pomyłki. Sam koncert również filmowany był kamerą 360°, zawieszoną nad głowami słuchaczy i swobodnie krążącą między sceną a widownią. Obraz z kamer trafiał bezpośrednio do sieci, a oglądający tą drogą mogli poczuć się, jakby byli na miejscu – zwłaszcza, jeśli posłużyli się goglami VR.

Przy realizacji teledysku i transmisji na żywo wykorzystane zostały 2 sety kamerowe Insta360 pro. Insta360 pro to kamera, której optyka składa się z 6-ciu obiektywów. Wbudowany moduł streamingujący pozwala przesyłać obraz nagrany w rozdzielczości 8K bezpośrednio do platformy nadawczej. Podłączenie dwóch zestawów kamerowych do jednego miksera pozwoliło na płynne przełączanie obrazu z planu klipu wewnątrz budynku na scenę ustawioną przed nim. Obraz oraz utwór Mesa streamowane były na żywo bezpośrednio z kamery na platformę Facebook.

TYMCZASEM TEN TYP MES Z marką EB

To pierwsze takie przedsięwzięcie w Polsce. Były już teledyski 360° i tak zarejestrowane występy na żywo, ale nikt nie próbował nakręcić w ten sposób niekoncertowego klipu: za jednym podejściem, transmitując to jednocześnie w sieci. Reżyserem klipu jest Daniel Jaroszek.

– Ten projekt to świetna ilustracja tego, jak myślimy o marce EB. Chcemy dać naszym odbiorcom autentyczne doświadczenia i Mes świetnie wyczuł klimat – mówi Igor Zajda, brand manager tej marki. – Zdecydowaliśmy się sponsorować realizację teledysku artysty oraz koncert, bo to wydarzenie niepowtarzalne, jedyne, tu i teraz. A to idealnie wpisuje się w klimat marki i to, o czym mówi marka w kampanii TYMCZASEM EB

Kampania EB zbudowana jest wokół idei „tymczasem” – złotego wieku wczesnej dorosłości, kiedy zamiast długofalowych planów ważniejsze jest eksperymentowanie i zbieranie doświadczeń, życie tu i teraz. – Napisałem o moich doświadczeniach związanych z tym nie do końca stabilnym czasem w życiu. Każdy wers niesie ze sobą moje wspomnienie lub aktualny pogląd, nie siliłem się na „wejście w skórę” kogoś innego.

Kreacja kampanii to dzieło agencji VML Poland. Produkcją klipu Tego Typa Mesa zajęła się MAKATA, a za produkcję koncertu i całego eventu odpowiadała agencja LIVE. Planowanie i zakup mediów – dom mediowy MediaVest, działania PR – ROOTS PR.

Komentarze
var __collector_config = { publisher: '62CD5834-C757-4F9F-A4EA-7451478E0D3C', };