...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Pinterest dla profesjonalistów?

Austin Philips, projektant ze Stanów Zjednoczonych, z myślą o pracownikach zajmujących się kreacją, stworzył alternatywę dla zyskującego coraz większą popularność serwisu Pinterest.

Wychodząc założenia, że osoby zajmujące się na co dzień projektowaniem i wzornictwem poszukują czasem bardzo specyficznych treści, Philips rozpoczął z nimi rozmowy, pytając o to, czy korzystają z Pinteresta i co o nim myślą. Okazało się, że wśród zapytanych przez niego osób panuje opinia, że Pinterest ze względu na bałagan w przedstawianych treściach jest mało funkcjonalny.

Z tego powodu, po kilkumiesięcznym okresie testów, w lutym br. uruchomiony został nowy serwis społecznościowy o nazwie Matboard, który także pozwala gromadzić treści. Usługa skierowana jest przede wszystkim do grupy zawodowców takich, jak projektanci, fotografowie czy ilustratorzy.

Serwis ma inspirować poprzez prezentowanie reklam, projektów magazynów, ilustracji, infografik oraz innych pokrewnych treści zarządzanych przez społeczność zainteresowanych użytkowników. Oprócz inspirowania, Matboard ma pomóc w udostępnianiu portfoli0, a w przyszłości także dobierać pokazywane materiały indywidualnie dla każdego użytkownika, bazując na jego guście i publikowanych materiałach.

Obecnie w serwisie umieszczonych jest ponad 2 tys. obiektów, z których niemal połowę udostępnił sam Philips. Podobnie jak w przypadku serwisu Pinterest, materiały prezentowane są na tablicach podzielonych na kategorie. Matboard można także integrować z innymi mediami społecznościowymi.

Źródło: Mashable

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF