Pod flagą szaroburą?

3 394

Gdyby marka „Polska” była tak wyrazista, jak czerwień, którą mamy w narodowych barwach, byłby to marketingowy sukces. Niestety nie jest aż tak kolorowo. Okazuje się, że to szarość, nie czerwień, jest barwą, która za granicą kojarzy się z Polską. Nie chodzi tu jednak o klasyczną elegancję, a raczej o brak wyrazistości.

Takiego zdania jest Wally Olins, światowej sławy ekspert w dziedzinie reklamy, promocji i marek, z którym w kwietniu br. rozmawiał Grzegorz Kiszluk. Olins regularnie odwiedza Polskę, a z magazynem „Brief” spotkał się po raz czwarty. Na pytanie, co od ostatniej rozmowy zmieniło się w marketingu miejsc, nasz gość odpowiedział krótko: „Bardzo wiele!” – co ma na myśli?

W trakcie spotkania poruszone zostały kluczowe dla naszego kraju tematy. Kiszluk pytał o to, jaki wizerunek powinna mieć Polska. Co należy robić, aby pozytywnie zaistnieć w umysłach i wyobraźni cudzoziemców? Jakie skojarzenia chcemy budzić? Jak budować markę w erze mediów społecznościowych? I wreszcie, ile to kosztuje i po jakim czasie możemy spodziewać się efektów naszych działań?

Marketing miejsc w globalnej wiosce

Globalizacja to jeden z najbardziej zauważalnych trendów we współczesnym świecie. Według Olinsa nie oznacza to jednak, że wkrótce wszystko będzie takie samo i grozi nam globalne ujednolicenie. Na pytanie Kiszluka, co to w praktyce oznacza dla marketingu miejsc, Olins wyjaśnił, że chodzi raczej o większą niż kiedykolwiek wcześniej skalę działania i dostępność ofert z całego świata. W tej chwili, dzięki internetowi i mediom społecznościowym, wszyscy potencjalnie rywalizują ze wszystkimi, a każdy może pojechać wszędzie. Na początek chociażby palcem po wirtualnej mapie. Z jednej strony, ze względu na zupełnie nowe, tanie metody promocji, bardzo łatwo zaistnieć w umysłach klientów. Z drugiej strony, grupa docelowa staje się coraz liczniejsza i coraz mniej uchwytna w kategoriach demo- i psychograficznych – dodał Olins.

:: ::

Pełna treść artykułu dostępna jest w czerwcowym wydaniu miesięcznika „Brief” (nr 164/2013), którego tematem głównym jest marketing terytorialny.

Komentarze
var __collector_config = { publisher: '62CD5834-C757-4F9F-A4EA-7451478E0D3C', };