Pokoleniowy wizerunek marki

3 218

Jak stworzyć markę atrakcyjną w oczach danej grupy docelowej? W jaki sposób możemy wykorzystać znajomość nawyków danych osób, wyznawanych przez nich wartości i preferencji? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie w infografice przygotowanej przez Migomedia.

Wiedza o różnicach w pokoleniach pozwala na dopasowanie strategii do grupy docelowej. Choć na przestrzeni lat, preferencje zakupowe, wymagania, wizje się zmieniają, to jednak dla wszystkich grup ważna jest autentyczność i osobowość marki. Pokolenie X ceni sobie dodatkowo bogatą tradycję, ponadczasowość i wysoką jakość produktów. Wśród reprezentantów pokolenia Y najwyższa jakość ma mniejsze znacznie, a liczy się stosunek ceny do jakości, gdyż cenią sobie zakupy produktów, które dają im poczucie dobrze zagospodarowanych pieniędzy i mogą to być produkty zarówno z najniższej półki jak i dobra luksusowe. Ważne jest dla nich, że marka jest innowacyjna i dostosowuje się do trendów. O pokoleniu Z wiemy jeszcze stosunkowo niewiele, gdyż nie mają oni jeszcze siły nabywczej. W wielu przypadkach zachowują się jak generacja Y z tym że dla nich portale społecznościowe, internet i urządzenia mobilne to nieodłączna część życia – ze wszystkich generacji, jest ich tam najwięcej, są najbardziej aktywni i chętni do prowadzenia konwersacji, dlatego ważna jest wiarygodność marki i opinie innych znajomych, zarówno tych internetowych i tradycyjnych.

 

::

 

Komentarze
var __collector_config = { publisher: '62CD5834-C757-4F9F-A4EA-7451478E0D3C', };