...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Polacy poznają smak same day delivery

Rynek usług e-commerce zmienia się na naszych oczach. W związku z tym coraz większe oczekiwania stawiane są przed firmami kurierskimi. Klienci oczekują poprawy jakości i większej elastyczności, szczególnie w kwestii czasu dostawy. Jednym z głównych wyzwań jakie stoją przed branżą kurierską jest czas i możliwość zaplanowania godziny dostarczenia przesyłki.

Same day delivery to wygodne rozwiązanie dla rynku e-commerce wychodzące naprzeciw aktualnym
oczekiwaniom klientów. Usługa cieszy się największą popularnością w przypadku klientów
oczekujących podwyższonego standardu usług kurierskich, wynika z obserwacji firmy kurierskiej
PickPack.
Chyba każdy zna sytuację, w której kurier dzwoni akurat wtedy kiedy nie ma nas w domu. Dotychczas
firmy kurierskie przekonywały nas, że nie ma innej możliwości, że nie może być lepiej. To co robi
PickPack pokazuje że można lepiej, że można postawić oczekiwania klienta na pierwszym miejscu i w
dalszym ciągu prowadzić opłacalny biznes kurierski. – mówi Michał Bąk z CMO firmy kurierskiej
PickPack.
Z raportu brytyjskiej firmy Stuart wynika, iż dla 39 proc. konsumentów wygoda zakupów jest nawet
ważniejsza niż sama cena produktów. Tylko 1/4 kupujących online twierdzi, iż przy wyborze towarów i
sklepu kieruje się tylko kwotą do zapłaty. Prawie 40 proc. klientów oczekuje możliwości zakupu z
dostawą tego samego dnia, a prawie 3/4 z nich chętnie zapłaci więcej, jeśli zakupy trafia do ich drzwi
jeszcze tego samego dnia. Zdaniem firmy PickPack właśnie same day delivery jest rozwiązaniem,
które odpowiada na rosnące oczekiwania rynku.
W branży oczywiście słychać głosy, iż dostawa w tym wariancie balansuje na granicy rentowności i
ma wciąż niszowy charakter, natomiast na jej wprowadzenie mogą pozwolić sobie duzi gracze w celu
podniesienia konkurencyjności. Jest to pogląd jak najbardziej mylny. – mówi Michał Bąk z CMO firmy
kurierskiej PickPack.
Z badania „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska”, wynika iż 38 proc. Polaków
kupujących w sieci uważa, że długi okres oczekiwania na przesyłkę jest jednym z głównych
problemów rodzimego e-handlu.
Z obserwacji firmy PickPack wynika, iż na rynku warszawskim wzrasta zapotrzebowanie na opcję
szybkiej dostawy, głównie w przypadku usług dla segmentu upominkowego sektora e-commerce.
Dostawa kwiatów tego samego dnia cieszy się w tym przypadku największą popularnością. Coraz
więcej kwiaciarni przekonuje się do skuteczności wyspecjalizowanych firm kurierskich, co zwalnia je z
konieczności ponoszenia kosztów dostawy we własnym zakresie.
Same day delivery to często niestandardowe przesyłki, w przypadku których klienci oczekują
najwyższej jakości i niezawodności usługi. Rozstrzał jest duży – z naszych usług w Warszawie
korzystają już na przykład firmy przesyłające sprzęt medyczny czy catering. – dodaje Michał Bąk.
Coraz częściej z rozwiązania korzystają także klienci indywidualni. Same day delivery daje możliwość
przesłania chociażby zapominanych kluczy, telefonu, notatnika czy pilota od bramy garażowej do
pracy, domu czy szkoły. Usługa jest realizowana w systemie „od drzwi do drzwi”. Czas dostarczenia
limituje tylko i wyłącznie odległość pomiędzy nadawcą a odbiorcą. O rynkowym sukcesie usługi,

INFORMACJA PRASOWA
zdaniem firmy PickPack, decydują dwa czynniki: dostawa dużo wcześniej niż tradycyjny kurier i
wysoka jakość, której poziom jest bolączką branży kurierskiej.
Usługa sprawdza się świetnie w dużych ośrodkach miejskich. Warszawa czy Trójmiasto to idealny
rynek dla podmiotów specjalizujących się w dostawie tego samego dnia. Mimo to wiele lokalnych
sklepów internetowych w tych miastach wciąż nie posiada w ofercie dostaw w modelu same day
delivery. Usługa jest wciąż na Polskim rynku nowością. Odbiegamy tu nawet od wielu miast naszego
regionu, albowiem w Pradze tego typu usługi są już przyjętym standardem. – twierdzi Michał Bąk.
***
Kontakt dla mediów:
Maciej Parol
Afford PR
E: team@affordpr.com

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF