Polak wysoko w strukturach największej, globalnej organizacji reklamy

164

Paweł Kowalewski został wybrany VP Area Director Europe Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy IAA Global na kolejną kadencję.

AA to globalna organizacja reprezentująca branżę reklamową od 80 lat. Posiada 56 oddziałów w 76 krajach i ponad 4000 członków. Jest jedynym na świecie stowarzyszeniem, które zrzesza i reprezentuje nie tylko agencje reklamowe, media, reklamodawców oraz inne firmy zaangażowane w proces komunikacji marketingowej. IAA odgrywa ważną rolę
w kluczowych kwestiach branżowych takich jak odpowiedzialna reklama, podnoszenie jej jakości, samoregulacja, edukacja i rozwój zawodowy. Jest platformą do dzielenia się wiedzą na temat problemów branżowych, najlepszych praktyk i spostrzeżeń w szybko zmieniającym się środowisku biznesowym.

Paweł Kowalewski po raz drugi z rzędu został szefem tej organizacji na Europę, pełniąc jednocześnie funkcję wiceprezesa zarządu odpowiedzialnego za globalny rozwój stowarzyszenia. Wcześniej czterokrotnie piastował stanowisko prezesa polskiego oddziału IAA, a dwukrotnie pełnił funkcję przewodniczącego rady nadzorczej IAA Polska.

– Europejscy członkowie naszej organizacji to państwa należące do Unii Europejskiej, ale
i kraje spoza niej takie jak: Szwajcaria, Serbia czy Rosja. IAA monitoruje i wpływa na regulacje UE dotyczące rynku reklamy. Nieco trudniej jest z państwami spoza UE, ale i tu jako największa na świecie organizacja branży reklamowej, jesteśmy partnerem dla gremiów rządzących. W Serbii oraz Rosji budujemy standardy samoregulacyjne, które wspomagają ochronę konkurencji i konsumentów i są wartością dodaną do istniejących przepisów prawa  – mówi Paweł Kowalewski.

Efektem tych prac i jednym z sukcesów IAA jest podpisanie przez Urząd Antymonopolowy Rosji memorandum o wprowadzeniu w branży reklamowej samoregulacji bazującej na prawie UE.
W planach Pawła Kowalewskiego jako VP Area Director Europe jest m.in. zorganizowanie
w 2020 r. kongresu IAA w Sankt Petersburgu.

– Będzie to bardzo ważne spotkanie z punktu widzenia ochrony swobody komunikowania się producentów i konsumentów, jednego z głównych elementów naszej misji. Chcemy również rozmawiać o transparentności rynku reklamy, która jest problemem w wielu krajach Europy – informuje VP Area Director Europe.

Paweł Kowalewski jest również założycielem i prezesem agencji komunikacji marketingowej Communication Unlimited.

Komentarze
var __collector_config = { publisher: '62CD5834-C757-4F9F-A4EA-7451478E0D3C', };