Polski biznes coraz śmielej angażuje się w sztukę

Królikarnia Palace, Warsaw, Poland
590

Kultura i sztuka wyznaczają dziś trendy w komunikacji marek, a te zaangażowane w sztukę wypadają najatrakcyjniej na rynku. Nie dziwi więc, że na największym polskim święcie sztuki, jesiennym Warsaw Gallery Weekend obecne są marki komercyjne, które coraz śmielej korzystają z okazji do zaprezentowania się w blasku WGW w innowacyjny, dyskretny i elegancki sposób.

Liderzy biznesu wspieranie sztuki coraz częściej wpisują na stałe do swoich działań. Przykładem jest Ergo Hestia, która na działania swojej fundacji Artystyczna Podróż Hestii przeznacza prawie milion złotych rocznie, jak można wyczytać w sprawozdaniach z jej działalności. Fundacja od ponad 15 lat jest aktywnym kuratorem sztuki, organizując konkurs dla studentów szkół artystycznych, wystawy, warsztaty i spotkania z ekspertami w całej Polsce.

Wspieranie interesujących inicjatyw propagujących sztukę, takich jak Warsaw Gallery Weekend, zachęcających do bliższego jej poznawania jest dla nas bardzo istotne, możemy po raz kolejny prezentować wartość poszukiwań twórczych – deklaruje Magdalena Kąkolewska, prezes fundacji Artystyczna Podróż Hestii. – Biznes może się wiele nauczyć od sztuki. Firmy przeczesują świat w poszukiwaniu nowych pomysłów. W swoim dążeniu do kreatywności, z pewnością mogłyby się czegoś nauczyć od artystów – zwraca uwagę Kąkolewska, dla której kontakt ze sztuką, to również bardzo szeroka platforma budowania dialogu z klientami i partnerami Ergo Hestii.

Partner główny Warsaw Gallery Weekend, T-Mobile, które patronuje od lat takim przedsięwzięciom jak festiwale filmowe T‑Mobile Nowe Horyzonty i Dwa Brzegi, czy festiwalom muzycznym (Audioriver, Up To Date czy Tauron Nowa Muzyka) poprzez swój projekt T‑Mobile Electronic Beats, przy okazji Warsaw Gallery Weekend ma okazję zaprezentować kolekcję stworzoną przez centralę firmy – Art Collection Telekom. Wystawa, która w niedługim czasie zdobyła dużą renomę, jest jedną z nielicznych międzynarodowych kolekcji skoncentrowanych na sztuce współczesnej Europy Środkowo-Wschodniej. Na wystawie pt. Półprawda, która ma miejsce w warszawskiej Królikarni, będzie można zobaczyć prace takich artystów jak Eva Koťátková , Stanisław Dróżdż, Iza Tarasewicz czy pracę międzynarodowej grupy artystycznej Slav and Tatars.

Dzięki partnerowi motoryzacyjnemu Warsaw Gallery Weekend – Suzuki, goście VIP WGW mogą sprawnie i szybko przemieszczać się między galeriami biorącymi udział w projekcie. Suzuki jest partnerem WGW już po raz trzeci. Dla marki jest to doskonała szansa na budowanie relacji z aktualnymi oraz potencjalnymi klientami i partnerami biznesowymi.

To naturalny kierunek  w komunikacji marketingowej spójny z ewolucją oferty modelowej Suzuki, w której coraz ważniejszą rolę grają miejskie, dynamiczne auta, kierowane do młodszej grupy docelowej. Klienci coraz częściej wybierają samochody kierując się ich designem, a także emocjami, jakie wyzwala w nich marka. Suzuki doskonale to rozumie, dlatego zaangażowanie marki sztukę jest     uzupełnieniem jej stałej obecności w świecie sportu – podkreśla Piotr Dulnik, Dyrektor Generalny ds. Sprzedaży i Marketingu Suzuki Motor Poland.

Poprzez sztukę firmy mają możliwość wizualizować często abstrakcyjne wartości marek, a także wzmocnić wiarygodność swoich działań i odróżnić się od konkurencji. Światowa tendencja na co raz większe zaangażowanie firm różnej skali w rozwój sztuki współczesnej dociera teraz do Polski. Dotyczy to zarówno działań o charakterze sponsoringowym, CSR oraz typowego mecenatu nad pojedynczymi artystami. Działania największych marek światowych w zakresie innowacyjnego zaangażowania w sztukę są nadal bardziej różnorodne, ale już widać, że w Polsce wypracowywane są lokalne standardy. W ślad za nimi najpewniej pójdą duże polskie koncerny i można mieć nadzieję, że z czasem również w naszym kraju powstaną korporacyjne instytucje dedykowane sztuce współczesnej jak np. Fondazione Prada  czy wspomniana już kolekcja Art. Collection Telekom.

 

Komentarze
var __collector_config = { publisher: '62CD5834-C757-4F9F-A4EA-7451478E0D3C', };