Polski portal rekrutacyjny Kariera.pl udostępnił pierwszego zautomatyzowanego doradcę pracy

1 125

Agencja Social Leaders stworzyła dla portalu Kariera.pl wirtualnego doradcę pracy. Jest to odpowiedź na zwiększającą się systematycznie liczbę użytkowników aplikacji Messenger na Facebooku, która obecnie wynosi 1.2 miliarda oraz na utrzymujący się w Polsce trend w trudności znalezieniu pracownika.

„Chatbot ma za zadanie pomagać polskim specjalistom i menedżerom w znalezieniu ofert pracy dopasowanych do ich kwalifikacji i oczekiwań finansowych. Ponadto oferuje intuicyjny dostęp do raportów płacowych, poradników zawodowych czy spersonalizowany kontakt z usługą Concierge Kariery. Uruchomienie testowej wersji chatbota Kariera.pl jest pierwszym krokiem w kierunku automatyzacji procesów selekcji kandydatów. Już w niedługim czasie rekrutacja przez Messenger na Facebooku będzie codziennością na rynku.” – podsumowuje Eustachy Bielecki z Kariera.pl

Dużą przewagą botów jest automatyzacja procesów obsługi klienta oraz sprzedaży oraz fakt, że angażują one użytkowników o wiele bardziej niż klasyczna forma komunikacji w social mediach. Z ich pomocą możemy zarówno przeprowadzić użytkownika przez całą ścieżkę zakupową – od określenia potrzeb i dobrania pod nie oferty, aż po skierowanie do koszyka zakupowego – jak i stworzyć konkurs, czy ankietę konsumencką. Chatbot to także świetne narzędzie do wysyłki newslettera, biorąc pod uwagę fakt, że Messenger (jeszcze) nie segreguje maili jak to jest w przypadku popularnych serwisów webmailowych.

„Na przestrzeni roku możemy zaobserwować, że Messenger zdobywa coraz większą popularność i uniezależnia się od Facebooka. Już w teraz możemy zrezygnować z posiadania konta na Facebooku bez konieczności rezygnacji z komunikatora. Dlatego inwestycja w chatbota ma sens, nie tylko ze względu na zmieniający się trend i zachowania użytkowników ale również na możliwości jakie daje to narzędzie. Moim zdaniem, automatyzacja działów Client Service to przyszłość, która pozwoli korporacjom poprawić jakości i szybkości obsługi klientów oraz na zmniejszenie wydatków.” – komentuje Jacek Jackowski, CEO/Account Director agencji Social Leaders.

 

Ze automatyzowanych rozwiązań, w komunikatorze Facebooka, korzystają już takie marki i firmy jak: telewizja TVN i CNN, sieć kin Mulitkino, sieć restauracji KFC, Peugeot, Tymbark, marka odzieżowa Tommy Hilfiger, sieć lotnicza KLM czy amerykański operator telekomunikacyjny Spring.

Za pomysł, wdrożenie i administrację chatbota odpowiedzialny jest August Jakubowski, którego wspierają Mateusz Bojanowski oraz Klaudia Materzok z agencji kreatywnej Social Leaders.

Sprawdź i przetestuj chatbot’a: m.me/kariera.pl

Komentarze
var __collector_config = { publisher: '62CD5834-C757-4F9F-A4EA-7451478E0D3C', };