Polskie marki na Snapchacie

4 843

Po stworzonym przez Hash.fm zestawieniu najpopularniejszych osób na Snapchacie, przyszedł czas na prezentację liderów wśród polskich marek. Orange, ESKA TV i Coca-Cola Polska to marki, które według rankingu wiodą prym w tym kanale.

Snapchat, w przeciwieństwie do wielu innych mediów społecznościowych nie udostępnia użytkownikom, ani markom statystyk. Nie istnieje także monitoring tego kanału. Jak zatem można stworzyć ranking popularności marek na Snapchacie?

Jego twórcy postanowili sięgnąć po liczby wyświetleń tzw. „My story”.  Jednak tylko spośród zgłaszających się osób i marek. Zatem ranking ten nie jest w pełni miarodajny. Zwłaszcza jeśli spojrzeć na różnicę między pierwszą marką w rankingu, a ostatnią. 

20100 to maksymalna liczba widzów story pierwszej w rankingu marki – Orange. To przy niemal 9 milionach fanów marki na Facebooku, nie jest porażającą liczbą. Jednak w Polsce Snapchat dopiero zyskuje na popularności, zwłaszcza wśród marketerów. Co potwierdza marka znajdująca się na 34. miejscu Click Community z maksymalną liczbą wyświetleń na poziomie siedmiu.

Ogólna liczba polskich użytkowników na Snapchacie jest trudna do określenia, więc tego rodzaju zestawienia dają pewną świadomość o skali zjawiska, a także pozwalają poznać marki i osoby, które prężnie działają w tym nowym kanale. Przy okazji więc przypominamy, że w poprzednim zestawieniu Hash.fm pierwsze miejsce zajęła Julia Kuczyńska, prowadząca bloga Maffashion z wynikiem niemal 62 tysięcy wyświetleń.

Pełny ranking dostępny na stronie Hash.fm.

::

Fot. Flickr/ CC-BY-2.0/ Adam Przezdziek

Komentarze
var __collector_config = { publisher: '62CD5834-C757-4F9F-A4EA-7451478E0D3C', };